برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1391 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 46 تا صفحه 61 .
 
عنوان مقاله: 

ميزان همخواني روابط کلامي و غيرکلامي معلمان در جريان تدريس و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه محقق اردبیلی
 
چکیده: 

اين پژوهش به منظور بررسي ميزان همخواني روابط غيرکلامي با کلامي معلمان ابتدايي در جريان تدريس و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان انجام گرفت. بدين منظور از بين 1600 نفر معلم دوره ابتدايي شهرستان اردبيل، تعداد 400 نفر به شيوه خوشه اي چند مرحله اي انتخاب گرديد. دانش آموزان کلاس هاي اين معلمان به تعداد 10831 نفر به عنوان نمونه بعدي انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها، اسناد و مدارک، فهرست وارسي بر اساس جدول طبقه بندي تحليل تعاملي فلندرز و جدول همخواني ارتباط غيرکلامي با کلامي گالووي و فرنچ بود. کمترين ضريب پايايي (ميزان ثبات بين کدگذاري مشاهده گران) بر اساس فرمول اسکات برابر 0.84 محاسبه شد که مقدار پايايي مناسبي است. روش جمع آوري داده ها به صورت مشاهده حضوري و روش پژوهش از نوع تحقيقات همبستگي بود. داده هاي بدست آمده پس از توصيف، با استفاده از رگرسيون تحليل گرديد. نتايج پژوهش نشان داد: ارتباط غيرکلامي معلمان در جريان تدريس با ارتباط کلامي آنان متناسب بوده، براي دانش آموزان جنبه ترغيبي داشته است. اندازه هاي همخواني مولفه هاي ارتباط غيرکلامي با ارتباط کلامي معلمان پيش بين معني داري براي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان است، سهم تمامي مولفه ها به جز آرامبخشي - تنشي در پيش بيني پيشرفت تحصيلي دانش آموزان معني دار است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زاهدبابلان، ع. (1391). میزان همخوانی روابط کلامی و غیرکلامی معلمان در جریان تدریس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه, 1(1), 46-61. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=159086



Vancouver : کپی

زاهدبابلان عادل. میزان همخوانی روابط کلامی و غیرکلامی معلمان در جریان تدریس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه. 1391 [cited 2021October18];1(1):46-61. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=159086



IEEE : کپی

زاهدبابلان، ع.، 1391. میزان همخوانی روابط کلامی و غیرکلامی معلمان در جریان تدریس و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. روانشناسی مدرسه, [online] 1(1), pp.46-61. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=159086.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی