برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اولويت هاي ارزشيابي آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان پرستاري و مامايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مامایی، دانشگاه آزاد سمنان، سمنان، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: ارزشيابي آموزش باليني رکن و اساس برنامه ريزيهاي آموزشي است. ديدگاه دانشجويان در ارزشيابي يکي از عوامل بااهميت است. پژوهش حاضر با هدف تعيين ديدگاه دانشجويان پرستاري و مامايي دانشگاه آزاد سمنان در رابطه با اولويت هاي فرايند ارزشيابي آموزش باليني در سال 1387 انجام شد.
روش بررسي: در اين پژوهش توصيفي- مقطعي 160 تن از دانشجويان پرستاري و مامايي دانشگاه آزاد سمنان به روش سرشماري شرکت کردند. ابزار پژوهش پرسشنامه اي شامل دو بخش اطلاعات دموگرافيک و پرسشنامه محقق ساخته مرتبط با فرايند ارزشيابي آموزش باليني بود. جهت تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و آزمون هاي آناليز واريانس،
T-test  با استفاده از نرم افزار  SPPS .13استفاده شد.
يافته ها: يافته هاي پژوهش نشان داد آگاهي دانشجو از اهداف و نحوه ارزشيابي آموزش باليني با ميانگين و انحراف معيار 3.71
±0.59 مهمترين اولويت و ارائه بازخورد و تلاش جهت رفع اشکالات با ميانگين و انحراف معيار 3.46±0.87 آخرين اولويت مرتبط با فرايند ارزشيابي باليني از ديدگاه دانشجويان بوده است. بين رشته و ترم تحصيلي، سن، وضعيت تاهل دانشجويان و ارزشيابي آموزش باليني ارتباطي ديده نشد.
نتيجه گيري کلي: دادن آگاهي به دانشجويان در مورد فرآيند و اهداف ارزشيابي و توجه به ديدگاه هاي آنها در اين مورد از ابتداي فعاليت باليني توصيه مي شود. درک دانشجويان از اهداف و فرايندهاي ارزشيابي مي تواند منجر به پذيرش آسان تر نتايج و ارتقاء انگيزه جهت يادگيري اثربخش شود
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ارفعی، ک. (1391). اولویت های ارزشیابی آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی. نشریه پرستاری ایران, 25(75), 71-77. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=158896



Vancouver : کپی

ارفعی کتایون. اولویت های ارزشیابی آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی. نشریه پرستاری ایران. 1391 [cited 2021October19];25(75):71-77. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=158896



IEEE : کپی

ارفعی، ک.، 1391. اولویت های ارزشیابی آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی. نشریه پرستاری ایران, [online] 25(75), pp.71-77. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=158896.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 80 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی