برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1390 , دوره  5 , شماره  3 ; از صفحه 0 تا صفحه 0 .
 
عنوان مقاله: 

اجراي هدفمند آموزش به شيوه کار در گروه هاي کوچک براي دانشجويان سال دوم فيزيوتراپي: ارزيابي مقايسه اي تاثير آموزش بر ميزان رضايت و يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، خیابان انقلاب، پیچ شمیران، دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، گروه فیزیوتراپی
 
چکیده: 

زمينه و هدف: از مهمترين مشکلات موثر در يادگيري، عدم توجه به ياددهي به شيوه بحث گروهي مي باشد. به همين علت امروزه تاکيد بسياري بر روش هاي دانشجو محور نظير انجام کار در گروههاي کوچک مي شود. با اين وجود، بدلايل متعدد اين روشها براي دانشجويان فيزيوتراپي استفاده نمي شوند. اجراي آموزش به شيوه کار در گروههاي کوچک با هدف تعيين تاثير آن بر ميزان رضايت و يادگيري دانشجويان سال دوم فيزيوتراپي در مقايسه با روش سنتي صورت گرفت.
روش بررسي: يک مطالعه تجربي بر روي 29 دانشجوي سال دوم فيزيوتراپي انجام شد. دانشجويان بطور تصادفي در دو گروه روش تدريس سخنراني (14 نفر) و کار در گروه کوچک (15 نفر) قرار گرفتند و به مدت 4 جلسه آموزش ديدند. از دو پرسشنامه جداگانه براي ارزيابي ميزان رضايت و سطح يادگيري استفاده شد
.
يافته ها: رضايتمندي کلي دانشجويان در شيوه بحث گروهي بيشتر از
روش سخنراني بود (P<0.0001). يادگيري دانشجويان بين دو شيوه تدريس اختلاف معني داري نداشت %86.7 .(P>0.05) از دانشجويان گروههاي کوچک، استفاده از اين شيوه تدريس را در ترم هاي آينده نسبت به شيوه سخنراني ترجيح دادند .
نتيجه گيري: اين مطالعه نقش ياددهي در گروههاي کوچک را بر افزايش ميزان رضايتمندي دانشجويان فيزيوتراپي نشان داد. بدليل افزايش رضايتمندي در گروههاي کوچک؛ عليرغم معني دار نشدن اختلاف سطح يادگيري بين دو روش آموزشي، فرآيند يادگيري مي تواند تسهيل شود. بنابراين ياددهي به اين شيوه براي آموزش دانشجويان کارشناسي توصيه مي گردد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

قطبی، ن.، و شیرازی، م.، و جلایی، ش.، و باقری، ح.، و نقدی، ص.، و موسوی، ش. (1390). اجرای هدفمند آموزش به شیوه کار در گروه های کوچک برای دانشجویان سال دوم فیزیوتراپی: ارزیابی مقایسه ای تاثیر آموزش بر میزان رضایت و یادگیری. توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION), 5(3), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=158800



Vancouver : کپی

قطبی نسترن، شیرازی ماندانا، جلایی شهره، باقری حسین، نقدی صوفیا، موسوی شیوا. اجرای هدفمند آموزش به شیوه کار در گروه های کوچک برای دانشجویان سال دوم فیزیوتراپی: ارزیابی مقایسه ای تاثیر آموزش بر میزان رضایت و یادگیری. توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION). 1390 [cited 2021April22];5(3):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=158800



IEEE : کپی

قطبی، ن.، شیرازی، م.، جلایی، ش.، باقری، ح.، نقدی، ص.، موسوی، ش.، 1390. اجرای هدفمند آموزش به شیوه کار در گروه های کوچک برای دانشجویان سال دوم فیزیوتراپی: ارزیابی مقایسه ای تاثیر آموزش بر میزان رضایت و یادگیری. توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION), [online] 5(3), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=158800.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
بازدید یکساله 90 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی