برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1390 , دوره  8 , شماره  31 ; از صفحه 66 تا صفحه 76 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير نرم افزار آموزشي طراحي شده بر مبناي فراشناخت بر خود-راهبري دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي شهر کرمانشاه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمانشاه
 
چکیده: 
هدف اين پژوهش بررسي تاثير نرم افزار طراحي شده با رويکرد فراشناخت بر خود-راهبري دانش آموزان دوره ابتدايي و روش انجام آن، شبه تجربي از نوع پيش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماري دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي شهر کرمانشاه را که در سال تحصيلي 90-89 در مدارس اين شهر مشغول به تحصيل بودند در بر مي گيرد که 12192 نفر است. 105 نفر از دانش آموزان پايه پنجم ابتدايي به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در اين پژوهش پرسشنامه خود-راهبري فيشر است. يافته ها نشان مي دهد که بين نمرات خود-راهبري دانش آموزان گروه هاي آزمايش و گواه، تفاوت معناداري وجود دارد. يافته هاي پيرامون مولفه هاي فرعي خود-راهبري بيانگر اين است که ميان نمرات دانش آموزان گروه هاي آزمايش و گواه در مولفه «خود-مديريتي»، «رغبت در يادگيري» و «خود-کنترلي» تفاوت معناداري وجود دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مهدی زاده، ح.، و صفری، ی.، و نادی، م.، و پاک نیا، ل. (1390). تاثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده بر مبنای فراشناخت بر خود-راهبری دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر کرمانشاه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 8(31), 66-76. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=157341



Vancouver : کپی

مهدی زاده حسین، صفری یحیی، نادی محمدعلی، پاک نیا لیلا. تاثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده بر مبنای فراشناخت بر خود-راهبری دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر کرمانشاه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1390 [cited 2022January28];8(31):66-76. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=157341



IEEE : کپی

مهدی زاده، ح.، صفری، ی.، نادی، م.، پاک نیا، ل.، 1390. تاثیر نرم افزار آموزشی طراحی شده بر مبنای فراشناخت بر خود-راهبری دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر کرمانشاه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 8(31), pp.66-76. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=157341.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 177 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی