4 SID.ir | مقايسه روش هاي ارزشيابي توصيفي و سنتي بر اساس استانداردهاي چهارگانه ارزشيابي از ديدگاه معلمان مدارس ابتدايي شهر تهران
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

مقايسه روش هاي ارزشيابي توصيفي و سنتي بر اساس استانداردهاي چهارگانه ارزشيابي از ديدگاه معلمان مدارس ابتدايي شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش مقايسه روش هاي ارزشيابي توصيفي و سنتي بر اساس استانداردهاي چهارگانه ارزشيابي (اخلاقي، کارآوري، قابليت اجرا و دقت) از ديدگاه معلمان مدارس ابتدايي شهر تهران است. براي نيل به اين هدف، علاوه بر مطالعات نظري، نظرات کليه معلمان (40 نفر) در مدارس مجري طرح ارزشيابي توصيفي از طريق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوري شده است. داده هاي جمع آوري شده نشان مي دهد که از ديدگاه معلمان، ارزشيابي توصيفي نسبت به ارزشيابي سنتي مطابقت بيشتري با استانداردهاي ارزشيابي دارد. هم چنين در ميان استانداردهاي مذکور، استاندارد کارآوري نسبت به استاندارد قابليت اجرا مطابقت بيشتري را با ارزشيابي توصيفي نشان مي دهد، ولي ساير استانداردها تفاوت معناداري با يکديگر ندارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 420
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی