برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1390 , دوره  8 , شماره  31 ; از صفحه 15 تا صفحه 24 .
 
عنوان مقاله: 

پيش بيني راهبردهاي مقابله اي تحصيلي بر اساس باورهاي خودکارآمدي و جهت گيري هدف دانشجويان دانشگاه شيراز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسي رابطه خودکارآمدي، جهت گيري هدف و راهبردهاي مقابله اي تحصيلي دانشجويان است. همچنين در اين تحقيق خودکارآمدي تحصيلي، جهت گيري هدف و راهبردهاي مقابله اي تحصيلي دانشجويان دختر و پسر مورد مقايسه قرار گرفته است. روش پژوهش از نوع همبستگي و مشارکت کنندگان شامل 248 دانشجوي دانشکده علوم تربيتي، مهندسي و دانشکده علوم پزشکي شيراز است که با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شده اند. راهبردهاي مقابله اي تحصيلي به وسيله پرسشنامه مقابله تحصيلي (ترو و کانل، 1984) اندازه گيري شده است. نتايج تحليل رگرسيون چند متغيره نشان داد که خودکارآمدي تحصيلي دانشجويان به صورت مثبت راهبردهاي مقابله اي مثبت و به صورت منفي رفتارهاي غير مقابله اي را پيش بيني مي کند. همچنين جهت گيري هدف تسلطي به صورت مثبت راهبردهاي مقابله اي مثبت و به صورت منفي راهبردهاي مقابله اي ناسازگارانه شامل مقابله فرافکن و انکاري را پيش بيني مي کند. علاوه بر اين، نتايج آزمون t نشان داد که دانشجويان دختر از جهت گيري هدف تسلطي و عملکردي بيشتري نسبت به دانشجويان پسر برخوردارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شیخ الاسلامی، ر.، و احمدی، س. (1390). پیش بینی راهبردهای مقابله ای تحصیلی بر اساس باورهای خودکارآمدی و جهت گیری هدف دانشجویان دانشگاه شیراز. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 8(31), 15-24. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=157325



Vancouver : کپی

شیخ الاسلامی راضیه، احمدی ساره. پیش بینی راهبردهای مقابله ای تحصیلی بر اساس باورهای خودکارآمدی و جهت گیری هدف دانشجویان دانشگاه شیراز. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1390 [cited 2021October17];8(31):15-24. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=157325



IEEE : کپی

شیخ الاسلامی، ر.، احمدی، س.، 1390. پیش بینی راهبردهای مقابله ای تحصیلی بر اساس باورهای خودکارآمدی و جهت گیری هدف دانشجویان دانشگاه شیراز. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 8(31), pp.15-24. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=157325.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 191 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی