برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1391 , دوره  1 , شماره  2 ; از صفحه 43 تا صفحه 62 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه سازگاري اجتماعي، هيجاني، تحصيلي و يادگيري خودتنظيمي در دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه محقق اردبیلی
 
چکیده: 

هدف اين مطالعه مقايسه سازگاري اجتماعي، هيجاني، تحصيلي و يادگيري خودتنظيمي در دانش آموزان با و بدون ناتواني يادگيري بود. اين پژوهش يک مطالعه مقايسه اي و از نوع مورد - شاهدي است. جامعه آماري اين پژوهش شامل کليه دانش آموزان پسر 14 تا 16 ساله با و بدون ناتواني يادگيري شهر اردبيل در سال تحصيلي 91 - 90 مي باشد. آزمودني هاي پژوهش شامل 40 دانش آموز پسر 14 - 16 ساله مبتلا به ناتواني يادگيري شهر اردبيل بودند که به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. و 40 نفر از دانش آموزان عادي نيز به شيوه همتاسازي (بر اساس سن، رتبه فرزندي، وضعيت اقتصادي - اجتماعي) انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه هاي سازگاري دانش آموزان و خودتنظيمي در يادگيري دانش آموزان استفاده شد. نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان داد که بين دو گروه از دانش آموزان در سازگاري اجتماعي، هيجاني، تحصيلي و يادگيري خودتنظيمي تفاوت معناداري وجود دارد. مي توان نتيجه گرفت که کودکان داراي ناتواني يادگيري نرخ بالاتري از مشکلات و سازگاري هاي اجتماعي، هيجاني و تحصيلي را دارند که اغلب در مدرسه ناديده گرفته مي شود. از سوي ديگر مديريت خودتنظيمي به عنوان يک عامل کليدي در موفقيت تحصيلي کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نقش دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زاهد، ع.، و رجبی، س.، و امیدی، م. (1391). مقایسه سازگاری اجتماعی, هیجانی, تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 1(2), 43-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=156210



Vancouver : کپی

زاهد عادل، رجبی سعید، امیدی مسعود. مقایسه سازگاری اجتماعی, هیجانی, تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری. 1391 [cited 2021October19];1(2):43-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=156210



IEEE : کپی

زاهد، ع.، رجبی، س.، امیدی، م.، 1391. مقایسه سازگاری اجتماعی, هیجانی, تحصیلی و یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری. ناتوانی های یادگیری, [online] 1(2), pp.43-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=156210.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 550 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی