برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1390 , دوره  8 , شماره  30 ; از صفحه 28 تا صفحه 38 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه ادراک از ساختار هدفي کلاس، سبک هاي تفکر، رويکردهاي يادگيري و پيشرفت تحصيلي دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر تعيين رابطه ادراک از ساختار هدفي کلاس، سبک هاي تفکر، رويکردهاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانشجويان است. با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي، 311 دانشجوي پسر مقطع کارشناسي شاغل به تحصيل در دانشگاه آزاد ابهر انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور ارزيابي متغيرهاي پژوهش از پرسشنامه مقياس ادراک از ساختار هدفي کلاس (PALS) پرسشنامه سبک هاي تفکر و پرسشنامه رويکردهاي يادگيري (SPQ) استفاده شد. در اين مطالعه معدل دروس تخصصي دانشجويان در نيمسال اول به عنوان شاخصي از پيشرفت تحصيلي در نظر گرفته شد. داده ها با استفاده از رگرسيون سلسله مراتبي تجزيه و تحليل گرديد. يافته ها نشان داد که بين متغيرهاي ساختار هدفي تبحري، سبک تفکر نوع 1 و رويکردهاي يادگيري عميق با پيشرفت تحصيلي رابطه مثبت و معنادار و بين سبک تفکر نوع 2 و پيشرفت تحصيلي رابطه منفي و معنادار وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 321
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی