برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  5 , شماره  20 ; از صفحه 12 تا صفحه 18 .
 
عنوان مقاله: 

مشکلات آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان سال آخر کارشناسي مامايي دانشکده پرستاري و مامايي تبريز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی تبریز
 
چکیده: 

مقدمه: بهبود و ارتقاي کيفيت آموزش باليني مستلزم بررسي مستمر وضعيت موجود، شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است که در اين رابطه نظرات و ايده هاي دانشجويان به عنوان عنصر آموزشي مي تواند راه گشاي برنامه هاي آينده باشد.
مواد و روشها: در پژوهشي توصيفي، 44 نفر از دانشجويان مامايي سال آخر دوره روزانه و شبانه دانشکده پرستاري و مامايي تبريز مورد مطالعه قرار گرفتند. ديدگاه دانشجويان در مورد مشکلات آموزش باليني توسط پرسشنامه اي شامل هفت قسمت: مشخصات دموگرافيک، مربي باليني، دانشجو، محيط آموزش باليني، برنامه ريزي آموزشي و ارزشيابي مورد ارزيابي قرار گرفت. براي تحليل داده ها از آمار توصيفي در نرم افزار
SPSS استفاده شد.
يافته ها: مشکلات مربوط به آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان مامايي به ترتيب اهميت شامل عوامل مربوط به دانشجو (82%)، محيط آموزش باليني (61%)، برنامه ريزي آموزشي (56%)، ارزشيابي (56%) و مربي باليني (36%) بودند
.
بحث و نتيجه گيري: نتايج پژوهش حاضر نشان داد که با تامين امکانات رفاهي دانشجويان در مراکز آموزش باليني، ايجاد انگيزه و علاقه در دانشجويان اين رشته و استفاده از مربيان توانمند مي توان تا حدود زيادي از مشکلات آموزش باليني دانشجويان مامايي کاست
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسن پور، ش.، و بانی، س. (1389). مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان سال آخر کارشناسی مامایی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز. مجله پرستاری و مامایی, 5(20), 12-18. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=154425



Vancouver : کپی

حسن پور شیرین، بانی سهیلا. مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان سال آخر کارشناسی مامایی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز. مجله پرستاری و مامایی. 1389 [cited 2021May17];5(20):12-18. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=154425



IEEE : کپی

حسن پور، ش.، بانی، س.، 1389. مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان سال آخر کارشناسی مامایی دانشکده پرستاری و مامایی تبریز. مجله پرستاری و مامایی, [online] 5(20), pp.12-18. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=154425.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 155 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی