3 SID.ir | مشکلات آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان سال آخر کارشناسي مامايي دانشکده پرستاري و مامايي تبريز
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مشکلات آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان سال آخر کارشناسي مامايي دانشکده پرستاري و مامايي تبريز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی تبریز
 
چکیده: 

مقدمه: بهبود و ارتقاي کيفيت آموزش باليني مستلزم بررسي مستمر وضعيت موجود، شناخت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف است که در اين رابطه نظرات و ايده هاي دانشجويان به عنوان عنصر آموزشي مي تواند راه گشاي برنامه هاي آينده باشد.
مواد و روشها: در پژوهشي توصيفي، 44 نفر از دانشجويان مامايي سال آخر دوره روزانه و شبانه دانشکده پرستاري و مامايي تبريز مورد مطالعه قرار گرفتند. ديدگاه دانشجويان در مورد مشکلات آموزش باليني توسط پرسشنامه اي شامل هفت قسمت: مشخصات دموگرافيک، مربي باليني، دانشجو، محيط آموزش باليني، برنامه ريزي آموزشي و ارزشيابي مورد ارزيابي قرار گرفت. براي تحليل داده ها از آمار توصيفي در نرم افزار
SPSS استفاده شد.
يافته ها: مشکلات مربوط به آموزش باليني از ديدگاه دانشجويان مامايي به ترتيب اهميت شامل عوامل مربوط به دانشجو (82%)، محيط آموزش باليني (61%)، برنامه ريزي آموزشي (56%)، ارزشيابي (56%) و مربي باليني (36%) بودند
.
بحث و نتيجه گيري: نتايج پژوهش حاضر نشان داد که با تامين امکانات رفاهي دانشجويان در مراکز آموزش باليني، ايجاد انگيزه و علاقه در دانشجويان اين رشته و استفاده از مربيان توانمند مي توان تا حدود زيادي از مشکلات آموزش باليني دانشجويان مامايي کاست
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 130
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی