برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1390 , دوره  6 , شماره  13 ; از صفحه 193 تا صفحه 215 .
 
عنوان مقاله: 

مدل مفهومي استفاده از فضاي اينترنت توسط مخاطبان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان مرکزی
 
چکیده: 
اينترنت به عنوان يك پديده جهان شمول فضايي را براي كاربران فراهم مي كند كه بتوانند تمام اطلاعات و خدمات مورد نياز خود را هر زمان و هر كجا و به هر ميزان كه بخواهند دريافت كنند. پژوهش حاضر به بررسي عوامل موثر بر استفاده از اينترنت به عنوان فضاي مجازي، در بين دانشجويان دانشگاه تهران مي پردازد. روش پژوهش از نوع توصيفي – همبستگي است. ابزار گردآوري داده ها از طريق پرسشنامه محقق ساخته با ضريب پايايي (آلفاي كرونباخ) 88% تهيه شده كه با توجه به مباني نظري تحقيق، يازده عامل سواد ارتباطي، مدت زمان استفاده، پايگاه اجتماعي خانواده، پايگاه اقتصادي خانواده، اعتماد به فضاي مجازي، دسترسي به اينترنت، محل دسترسي به اينترنت، رضايت و خشنودي از خدمات، سن، جنسيت و محل زندگي به عنوان متغير مستقل در نظر گرفته است. جامعه مورد مطالعه کليه دانشجويان دانشگاه تهران، 30000 دانشجو، است و حجم نمونه بر اساس فرمول كوكران، 379 دانشجو در نظر گرفته شده است. تجزيه و تحليل عوامل موثر بر اينترنت نشان داد که از بين عوامل يازده گانه سواد ارتباطي، مدت زمان استفاده از اينترنت، پايگاه اجتماعي خانواده، اعتماد به فضاي مجازي، دسترسي به اينترنت، محل دسترسي به اينترنت، رضايت و خشنودي از خدمات فضاي مجازي، جنسيت و محل زندگي با استفاده از فضاي مجازي رابطه مستقيم دارند و عوامل سن و پايگاه اقتصادي خانواده با استفاده از فضاي مجازي رابطه ندارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

هاشمی، ش.، و دیندارفرکوش، ف.، و احمدی مرویلی، ل. (1390). مدل مفهومی استفاده از فضای اینترنت توسط مخاطبان. مطالعات رسانه ای, 6(13), 193-215. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=154312



Vancouver : کپی

هاشمی شهناز، دیندارفرکوش فیروز، احمدی مرویلی لیلا. مدل مفهومی استفاده از فضای اینترنت توسط مخاطبان. مطالعات رسانه ای. 1390 [cited 2022January26];6(13):193-215. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=154312



IEEE : کپی

هاشمی، ش.، دیندارفرکوش، ف.، احمدی مرویلی، ل.، 1390. مدل مفهومی استفاده از فضای اینترنت توسط مخاطبان. مطالعات رسانه ای, [online] 6(13), pp.193-215. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=154312.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 649 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی