برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1390 , دوره  17 , شماره  3 (61) ; از صفحه 135 تا صفحه 151 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي کيفيت خدمات آموزشي دانشگاه پيام نور همدان بر اساس مدل سروکوآل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 

هدف اصلي اين پژوهش ارزيابي کيفيت خدمات آموزشي مرکز آموزشي دانشگاه پيام نور همدان بوده است. جامعه آماري اين پژوهش 300 نفر از دانشجويان بودند که به صورت تصادفي از بين دانشجويان دانشگاه پيام نور واحد همدان انتخاب شدند. با استفاده از مدل سروکوال داده هاي لازم در دو زمينه ادراک و انتظار گردآوري شد. گردآوري داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته با پنج عامل استخراج شده از طريق تحليل عاملي صورت گرفت. نتايج نشان داد كه ادراک دانشجويان از کيفيت خدمات آموزش ارائه شده در حد پايين و انتظاراتشان در حد بالاست و همچنين، ميانگين شکاف ادراک و انتظار دانشجويان از کيفيت خدمات آموزشي در همه ابعاد مدل سروکوال منفي است و در آزمون tدر سطح 0.05 معنادار است. بيشترين شکاف در بعد همدلي (2.806-) و بعد از آن به ترتيب در بعد اطمينان (2.437-)، تضمين (2.32-)، ملموسات (2.217-) و کمترين شکاف در بعد پاسخگويي (2.072-) مشاهده شد. در واقع، نتايج نشان مي دهد که دانشجويان از کيفيت خدمات آموزشي دانشگاه پيام نور واحد همدان راضي نيستند و خدمات آموزشي ارائه شده انتظارات دانشجويان را برآورده نمي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 195
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی