برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1389 , دوره  3 , شماره  10 ; از صفحه 69 تا صفحه 82 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي و مقايسه اثربخشي اجراي ارزشيابي کيفي توصيفي و ارزشيابي سنتي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
اين پژوهش با هدف بررسي ميزان اثربخشي اجراي آزمايشي ارزشيابي کيفي توصيفي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان مدارس ابتدايي استان اردبيل در سال تحصيلي 88-89  انجام شد. روش تحقيق از نوع علي مقايسه اي بود. نمونه گيري از مدارسي که ارزشيابي توصيفي در آنها اجرا مي شد به روش سرشماري صورت گرفت و براي هر مدرسه اي که به عنوان نمونه انتخاب شد يک مدرسه مشابه که ارزشيابي سنتي در آنها اجرا مي شد براي مقايسه انتخاب گرديد. در مجموع 999 نفر دانش آموز ابتدايي و 99 نفر معلم به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات مورد نياز از طريق پرسشنامه هاي محقق ساخته از دانش آموزان و معلمان جمع آوري شد. داده هاي جمع آوري شده با نرم افزار Spss مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج بدست آمده نشان داد که ارزشيابي توصيفي تاثير بيشتري نسبت به ارزشيابي نمره اي بر ميزان کار گروهي و همکاري و کاهش رقابت و همچنين افزايش مشارکت آنها در بحث و گفتگوهاي دانش آموزان دارد. با توجه به نتايج اين تحقيق اجراي ارزشيابي کيفي توصيفي با رفع برخي کاستي ها توصيه مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نامور، ی.، و راستگو، ا.، و ابوالقاسمی، ع.، و سیف درخشنده، س. (1389). بررسی و مقایسه اثربخشی اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی و ارزشیابی سنتی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 3(10), 69-82. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=154175



Vancouver : کپی

نامور یوسف، راستگو اعظم، ابوالقاسمی عباس، سیف درخشنده سعید. بررسی و مقایسه اثربخشی اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی و ارزشیابی سنتی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1389 [cited 2021December08];3(10):69-82. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=154175



IEEE : کپی

نامور، ی.، راستگو، ا.، ابوالقاسمی، ع.، سیف درخشنده، س.، 1389. بررسی و مقایسه اثربخشی اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی و ارزشیابی سنتی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 3(10), pp.69-82. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=154175.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 556 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی