2 SID.ir | بررسي و مقايسه اثربخشي اجراي ارزشيابي کيفي توصيفي و ارزشيابي سنتي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان ابتدايي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي و مقايسه اثربخشي اجراي ارزشيابي کيفي توصيفي و ارزشيابي سنتي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف بررسي ميزان اثربخشي اجراي آزمايشي ارزشيابي کيفي توصيفي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان مدارس ابتدايي استان اردبيل در سال تحصيلي 88-89  انجام شد. روش تحقيق از نوع علي مقايسه اي بود. نمونه گيري از مدارسي که ارزشيابي توصيفي در آنها اجرا مي شد به روش سرشماري صورت گرفت و براي هر مدرسه اي که به عنوان نمونه انتخاب شد يک مدرسه مشابه که ارزشيابي سنتي در آنها اجرا مي شد براي مقايسه انتخاب گرديد. در مجموع 999 نفر دانش آموز ابتدايي و 99 نفر معلم به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات مورد نياز از طريق پرسشنامه هاي محقق ساخته از دانش آموزان و معلمان جمع آوري شد. داده هاي جمع آوري شده با نرم افزار Spss مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج بدست آمده نشان داد که ارزشيابي توصيفي تاثير بيشتري نسبت به ارزشيابي نمره اي بر ميزان کار گروهي و همکاري و کاهش رقابت و همچنين افزايش مشارکت آنها در بحث و گفتگوهاي دانش آموزان دارد. با توجه به نتايج اين تحقيق اجراي ارزشيابي کيفي توصيفي با رفع برخي کاستي ها توصيه مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 251
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی