3 SID.ir | طراحي آموزشي، اجرا و ارزشيابي يک سيستم يادگيري الکترونيکي، تجربه اي در دانشگاه علوم پزشکي تهران
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

طراحي آموزشي، اجرا و ارزشيابي يک سيستم يادگيري الکترونيکي، تجربه اي در دانشگاه علوم پزشکي تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: طراحي سيستم هاي يادگيري الکترونيکي بر اساس اصول و ملزومات فرايند ياددهي-يادگيري نيازمند توجه سيستمي و جامع به روند طراحي آموزشي است. در اين مطالعه تجربه طراحي آموزشي، اجرا و ارزشيابي يک سيستم يادگيري الکترونيکي ارائه شده است.
روش ها: در اين طرح اقدام پژوهي براي راه اندازي سيستم يادگيري الکترونيکي دانشگاه علوم پزشکي تهران، مراحل پنج گانه طراحي آموزشي سيستمي شامل تحليل سيستم، طراحي، توسعه، اجرا و ارزشيابي انجام شد. در اين طراحي اصول و ملزومات فرايند ياددهي-يادگيري مشخص شد. در مرحله بعد نرم افزار مديريت يادگيري طراحي شده و آيين نامه هاي مربوط به سيستم تدوين شد و به تصويب رسيد. همچنين کارگاه هاي آموزشي استاد الکترونيک براي مدرسان سيستم طراحي و اجرا شد. اين روند در طي سال هاي 1386 تا 1388 صورت گرفت.
نتايج: رشته آموزش پزشکي در مقطع کارشناسي ارشد به عنوان اولين رشته انتخاب شده و پذيرش 25 دانشجو در طي دو سال تحصيلي صورت گرفت. کاربرد کمک آموزشي سيستم نيز با 44 عضو هيات علمي و 450 دانشجو آغاز شد. ارزشيابي دانشجويان و مدرسان از سيستم حاکي از رضايت بالاي آنها (88 درصد خوب و بسيار خوب) از سيستم بود. هيچ يک از دانشجويان سيستم، وقفه يا ترک تحصيل نداشته اند.
نتيجه گيري: طراحي آموزشي صحيح قبل از راه اندازي سيستم يادگيري الکترونيکي يا خريد نرم افزار مي تواند موفقيت آن را تضمين کند. دانشگاه نتايج ارزشيابي سيستم را مبناي بازبيني و به روزرساني آن قرار داد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 715
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی