برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

سبک ‌هاي تدريس اعضاي هيات ‌علمي دانشکده‌ هاي تابعه دانشگاه علوم پزشکي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات مقاومت‌های میکروبی، گروه آمار و ریاضی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
 
چکیده: 
مقدمه: با توجه به اهميت و نقش سبک ‌هاي تدريس در ميزان يادگيري و رضايت ‌مندي دانشجويان، اين مطالعه با هدف بررسي سبک ‌هاي تدريس اعضاي هيات ‌علمي دانشکده ‌هاي تابعه دانشگاه علوم پزشکي ايران به منظور ارتقاي آگاهي اساتيد از سبک ‌هاي تدريس و توجه بيشتر به کاربرد سبک تدريس مناسب انجام گرفت.روش ‌ها: در اين مطالعه توصيفي مقطعي، پرسشنامه ترجمه‌ شده و خودايفاي سبک تدريس در اختيار تمامي اعضاي هيات ‌علمي دانشگاه علوم پزشکي ايران در نيمسال دوم سال تحصيلي 89-88 قرار داده شد. هر مدرس با توجه به سبک تدريس خود در کلاس درس تئوري، به هر يک از گزينه‌ هاي پرسشنامه نمره ‌اي بين 1 تا 4 را داد. پرسشنامه ‌ها با استفاده از روش ‌هاي آماري توصيفي، آزمون کاي دو و دستورالعمل پرسشنامه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.نتايج: اکثريت اعضاي هيات علمي دانشکده‌ هاي تابعه دانشگاه علوم پزشکي ايران، ارائه مفهوم به صورت کاربردي، يادگيري عمقي، پردازش شناختي به صورت اجرايي و فعاليت‌ هاي مشارکتي را ترجيح مي ‌دهند. هيچگونه ارتباط معناداري بين سبک تدريس با دانشکده محل تدريس، سابقه تدريس، و مرتبه علمي به دست نيامد.نتيجه ‌گيري: با توجه به نتايج به دست آمده و ترجيح سبک‌ هاي خاص تدريس، پيشنهاد مي‌ شود به تطابق سبک‌ هاي تدريس با سبک‌ هاي يادگيري دانشجويان و يا به عبارتي به تعامل تدريس - يادگيري توجه بيشتري شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

درویش قدیمی، ف.، و رودباری، م. (1390). سبک ‌های تدریس اعضای هیات ‌علمی دانشکده‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 11(8 (پیاپی 37)), 917-925. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=153293



Vancouver : کپی

درویش قدیمی فرشته، رودباری مسعود. سبک ‌های تدریس اعضای هیات ‌علمی دانشکده‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390 [cited 2021December09];11(8 (پیاپی 37)):917-925. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=153293



IEEE : کپی

درویش قدیمی، ف.، رودباری، م.، 1390. سبک ‌های تدریس اعضای هیات ‌علمی دانشکده‌ های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 11(8 (پیاپی 37)), pp.917-925. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=153293.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 99 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی