نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

قرارداد يادگيري: رويکردي آموزشي در پرستاري (واژه نامه توصيفي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اراک
 
چکیده: 
تئوري يادگيري بالغين (Adult learning theory) بيان مي‌ کند که بزرگسالان در صورتي که اهداف يادگيري واضح، واقعي و مهم داشته باشند و اين اهداف در راستاي نيازهاي شغلي، حرفه‌ اي و شخصي آنها باشد؛ يادگيري بهتر و پايدارتري خواهند داشت. همچنين اين تئوري مطرح مي ‌کند که بزرگسالان عمل ‌گرا و مساله محور بوده و يادگيري ‌شان بيشتر دروني است و در يادگيري آنها روش ‌هاي تجربي نسبت به روش ‌هاي غيرفعال موثرتر است. در طي دهه‌ هاي گذشته، معلمين براي حرکت به سوي يادگيري خود - راهبر (self-directed learning)، روش‌ هاي مختلفي را مورد استفاده قرار داده ‌اند. بر اين اساس، يادگيري مشارکتي شکل گرفته و در کشورهاي زيادي معمول شده است. يادگيري مشارکتي؛ فعاليت ‌هاي آموزشي را با نيازهاي يادگيرندگان تطبيق مي ‌دهد. به طوري که دانشجويان بتوانند مسوول يادگيري خود باشند. يکي از ابزارهايي که بر پايه آموزش بزرگسالان و رويکرد يادگيري خودراهبر و همچنين با در نظر گرفتن تفاوت‌ هاي فردي طراحي شده، قرارداد يادگيري (learning contract) است.
 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سجادی هزاوه، م.، و بریم نژاد، ل. (1390). قرارداد یادگیری: رویکردی آموزشی در پرستاری (واژه نامه توصیفی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 11(7 (پیاپی 36)), 696-700. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=152980



Vancouver : کپی

سجادی هزاوه محبوبه، بریم نژاد لیلی. قرارداد یادگیری: رویکردی آموزشی در پرستاری (واژه نامه توصیفی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1390 [cited 2022August13];11(7 (پیاپی 36)):696-700. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=152980



IEEE : کپی

سجادی هزاوه، م.، بریم نژاد، ل.، 1390. قرارداد یادگیری: رویکردی آموزشی در پرستاری (واژه نامه توصیفی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 11(7 (پیاپی 36)), pp.696-700. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=152980.



 

 
بازدید یکساله 156 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی