4 SID.ir | رابطه بين ادراک از محيط يادگيري ساختن گراي اجتماعي، سبک هاي تفکر با رويکرد عميق به يادگيري و بازده ها يا پيامدهاي يادگيري
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

رابطه بين ادراک از محيط يادگيري ساختن گراي اجتماعي، سبک هاي تفکر با رويکرد عميق به يادگيري و بازده ها يا پيامدهاي يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين مطالعه بررسي رابطه بين ادراک دانشجويان از محيط يادگيري ساختن گراي اجتماعي با سبک هاي تفکر، رويکردهاي يادگيري و بازده ها يا پيامدهاي يادگيري در آنها است. اين مطالعه يک مطالعه همبستگي است که از تحليل مسير و تحليل رگرسيون سلسله مراتبي بهره مي برد تا تاثير تفاوت سبک هاي تفکر و رويکردهاي يادگيري را در ارتباط بين ادراک از محيطي يادگيري ساختن گراي اجتماعي و پيامدهاي يادگيري مورد بررسي قرار دهد. آزمودني هاي تحقيق حاضر 277 نفر از دانشجويان دانشکده هاي فني مهندسي، رياضيات، و علوم پايه دانشگاه فردوسي مشهد به تعداد 193 دختر و 84 نفر پسر بودند. اين مطالعه نشان داد که ادراک دانشجويان از محيط يادگيري ساختن گراي اجتماعي با بازده ها يا پيامدهاي يادگيري آنها در ارتباط است و دانشجويان داراي سبک تفکر و رويکرد يادگيري متفاوت با وجود داشتن ادراک ساختن گرايي اجتماعي از محيط يادگيري، نتايج يادگيري متفاوتي را بروز خواهند داد. نتايج اين مطالعه نشان دادند که هر چند محيط يادگيري ساختن گراي اجتماعي در کلاس درس، براي کليه دانشجويان، محيط مطلوبي است و بر بازده ها يا پيامدهاي يادگيري آنها تاثير به سزايي مي گذارد، اما دانشجويان داراي سبک تفکر نوع 1 و همچنين داراي رويکرد عيمق به يادگيري از چنين محيطي بهره بيشتري مي برند و به نتايج يادگيري بهتري مي رسند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 235
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی