برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1391 , دوره  14 , شماره  2 ; از صفحه 91 تا صفحه 95 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه هوش هيجاني و سازگاري آموزشي در دانش ‌آموزان دختر مقطع پيش دانشگاهي شهر تهران (گزارش كوتاه)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* رشت، دانشگاه آزاد اسلامی گیلان
 
چکیده: 
زمينه و هدف: نظر به اهميت هوش هيجاني در بروز رفتارهاي سازگارانه اين مطالعه جهت بررسي ارتباط بين هوش هيجاني و سازگاري آموزشي در دانش آموزان دختر پيش دانشگاهي شهر تهران انجام گرديد.مواد و روش کار: در اين مطالعه توصيفي - همبستگي 300 دانش آموز دختر پيش دانشگاهي شهر تهران، به روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه سازگاري دانش آموزان دبيرستاني بود. داده ها با استفاده از آزمون آماري c2 و ضريب همبستگي پيرسون مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.يافته ها: يافته هاي اين پژوهش نشان داد که ارتباط معني داري بين هوش هيجاني و سازگاري آموزشي وجود دارد (p=0.0001).نتيجه گيري: با توجه به ارتباط معني دار بين هوش هيجاني و سازگاري آموزشي نياز به آموزش مولفه هاي هوش هيجاني جهت سازگاري موثر در دانش آموزان احساس مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

موسوی، س.، و رییسی، م.، و اصغرنژادفرید، ع. (1391). رابطه هوش هیجانی و سازگاری آموزشی در دانش ‌آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران (گزارش کوتاه). مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences, 14(2), 91-95. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=152794



Vancouver : کپی

موسوی سیده مریم، رییسی مرضیه، اصغرنژادفرید علی اصغر. رابطه هوش هیجانی و سازگاری آموزشی در دانش ‌آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران (گزارش کوتاه). مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences. 1391 [cited 2021December02];14(2):91-95. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=152794



IEEE : کپی

موسوی، س.، رییسی، م.، اصغرنژادفرید، ع.، 1391. رابطه هوش هیجانی و سازگاری آموزشی در دانش ‌آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی شهر تهران (گزارش کوتاه). مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences, [online] 14(2), pp.91-95. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=152794.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 160 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی