نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه سبک هاي فراهيجاني والدين با خودکارآمدي و هوش عاطفي دانش آموزان دوره متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به بررسي رابطه سبک هاي فراهيجاني والدين با خودکارآمدي و هوش عاطفي دانش آموزان دبيرستان هاي شهر شيراز پرداخته است. شرکت کنندگان شامل 324 دانش آموز و يکي از والدين آنها بودند که به روش خوشه اي تصادفي انتخاب شدند. والدين شرکت کننده پرسشنامه ديدگاه فراهيجاني والدين و فرزندانشان نيز دو پرسشنامه هوش عاطفي و خودکار آمدي را تکميل کردند. از ضريب آلفاي کرونباخ براي بررسي پايايي و روش تحليل عامل و همساني دروني براي بررسي روايي مقياس ها استفاده شد که نتايج بيانگر احراز خصوصيات روان سنجي مقياس هاي مورد استفاده بود. داده هاي گردآوري شده با استفاده از تحليل واريانس يک راهه و آزمون تي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج نشان داد که خودکارآمدي و هوش عاطفي نوجوانان تحت تاثير سبک هاي فراهيجاني والدين متفاوت است. ميانگين نمرات خودکارآمدي و هوش عاطفي فرزندان در سبک هاي هدايت گر و ردکننده به صورت معناداري از ميانگين نمرات دانش آموزان در سبک هاي بي توجه و تاييدگر بيشتر بود. يافته هاي اين پژوهش در راستاي روند پژوهشي مربوطه به بحث گذاشته شده اند و پيشنهاداتي براي انجام پژوهش هاي بيشتر ارائه شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

پارسایی، ع. (1389). رابطه سبک های فراهیجانی والدین با خودکارآمدی و هوش عاطفی دانش آموزان دوره متوسطه. مطالعات روانشناسی تربیتی, 7(11), 1-26. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=152031



Vancouver : کپی

پارسایی عین اله. رابطه سبک های فراهیجانی والدین با خودکارآمدی و هوش عاطفی دانش آموزان دوره متوسطه. مطالعات روانشناسی تربیتی. 1389 [cited 2022August14];7(11):1-26. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=152031



IEEE : کپی

پارسایی، ع.، 1389. رابطه سبک های فراهیجانی والدین با خودکارآمدی و هوش عاطفی دانش آموزان دوره متوسطه. مطالعات روانشناسی تربیتی, [online] 7(11), pp.1-26. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=152031.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 350 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی