برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1389 , دوره  7 , شماره  25 ; از صفحه 101 تا صفحه 130 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه بين وضعيت اجتماعي - اقتصادي خانواده، راهبردهاي يادگيري و توانايي حل مساله رياضي در ميان دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت معلم تهران
 
چکیده: 
اين پژوهش با هدف بررسي رابطه بين وضعيت اجتماعي - اقتصادي خانواده، اهداف پيشرفت، راهبردهاي يادگيري و توانايي حل مساله رياضي دانشجويان انجام گرفت. به اين منظور از روش تحقيق پيمايشي استفاده شد و داده هاي مورد نياز درباره راهبردهاي عمقي، راهبردهاي سطحي، اهداف تسلط، اهداف عملکرد - گرايش، اهداف عملکرد - اجتناب و وضعيت اجتماعي - اقتصادي خانواده با استفاده از پرسشنامه هاي هدف پيشرفت اليوت و چرچ و فرايندهاي مطالعه بيگز از بين 427 دانشجو با روش نمونه گيري خوشه اي جمع آوري شد. نتايج نشان داد رابطه اهداف تسلط با راهبردهاي عمقي و توانايي حل مساله رياضي مثبت و معنادار، اما رابطه اهداف عملکرد - گرايش و اجتناب با توانايي حل مساله رياضي معنادار نمي باشد. رابطه راهبردهاي عمقي با توانايي حل مساله رياضي مثبت و معنادار و رابطه راهبردهاي سطحي با توانايي حل مساله رياضي معنادار نيست. همچنين نتايج نشان داد که اهداف تسلط مهمترين عامل اثرگذار بر توانايي حل مساله رياضي است و پسران اهداف عملکرد - گرايش را بيشتر از دختران به کار مي گيرند و دانشجويان متعلق به طبقه پايين جامعه نسبت به دانشجويان طبقه بالاي جامعه اهداف تسلط را بيشتر به کار مي گيرند. بين راهبردهاي يادگيري و توانايي حل مساله رياضي دانشجويان برحسب جنسيت و وضعيت اجتماعي - اقتصادي خانواده تفاوتي وجود ندارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

احمدی ده قطب الدینی، م. (1389). رابطه بین وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده, راهبردهای یادگیری و توانایی حل مساله ریاضی در میان دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 7(25), 101-130. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=151462



Vancouver : کپی

احمدی ده قطب الدینی محمد. رابطه بین وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده, راهبردهای یادگیری و توانایی حل مساله ریاضی در میان دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1389 [cited 2021December05];7(25):101-130. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=151462



IEEE : کپی

احمدی ده قطب الدینی، م.، 1389. رابطه بین وضعیت اجتماعی - اقتصادی خانواده, راهبردهای یادگیری و توانایی حل مساله ریاضی در میان دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 7(25), pp.101-130. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=151462.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 252 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی