مشخصات مقاله عنوان نشریه: تحقيقات روانشناختي اطلاعات شماره: تابستان 1389 , دوره 2 , شماره 6 ; از صفحه 59 تا صفحه 71 . عنوان مقاله: مقايسه پاسخ دانش آموزان عادي و دانش آموزان با اختلالات يادگيري در آزمون تلفيقي بينايي - حرکتي نویسندگان: برقي ايراني زيبا*, شقاقي فرهاد, صادقيان منير آدرس: * دانشگاه پیام نور / دانشگاه پیام نور، واحد رودهن چکیده: اين پژوهش به منظور مقايسه پاسخ دانش آموزان عادي و گروههاي مختلف دانش آموزان داراي اختلال يادگيري به آزمون تلفيقي بينايي – حرکتي انجام شده است. به اين منظور 45 دانش آموز عادي و 45 دانش آموز داراي اختلال در يادگيري در سه گروه 15 نفري شامل دانش آموزان داراي اختلال در خواندن و ديکته، رياضي و ديکته و رياضي انتخاب شدند. يافته هاي حاصل از تحليل واريانس بين گروه کودکان عادي و کودکان داراي اختلالات يادگيري تفاوت معنادار نشان داد. دانش آموزان عادي نسبت به دانش آموزان داراي اختلالات يادگيري عملکرد بهتري داشتند. همچنين، آزمون شفه نتايج زير را نشان مي دهد بين پاسخ دانش آموزان داراي اختلال ديکته- خواندن و اختلال رياضي به آزمون، تفاوت معنادار مشاهده شد. گروه دوم عملکرد بهتري نسبت به گروه اول داشته اند. بين پاسخ دانش آموزان داراي اختلال خواندن- ديکته و اختلال رياضي- ديکته و بين پاسخ دانش آموزان داراي اختلال رياضي- ديکته و اختلال رياضي نيز تفاوت معنادار مشاهده نشد. از آنجا که نمره دانش آموزان سه گانه داراي اختلالات يادگيري به آزمون بييري به طور معنادار کمتر از نمره دانش آموزان عادي است، مي توان اين ابزار را به عنوان ابزارتشخيص افتراقي مورد استفاده قرارداد. کلید واژه: دانش آموزان عادي(Q3)دانش آموزان داراي اختلال يادگيري(Q2)خواندن و ديکته(Q2)رياضي و ديکته(Q2)رياضي(Q3)آزمون تلفيقي بينايي حرکتي بييري(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: تیزهوشریاضیمسخ شخصیتسازگاری اجتماعیانگیزش تحصیلیحل مسالهکم توان ذهنیمهارت حل مساله ارجاعات: رابطه يکپارچگي بينايي- حرکتي با دست نويسي در دانش آموزان کم توان ذهنيبررسي كارآيي روش عصبي ـ رواني دلاكاتو در درمان كودكان بيش فعال مقالات نشریه ای مرتبط: طراحي بسته آموزشي چندرسانه اي با تاکيد بر مهارت هاي بنيادي يادگيري و بررسي اثربخشي آن بر کاهش علائم اختلال ديکتهمقايسه رفتارهاي کمک طلبي تحصيلي در دانش آموزان عادي و دانش آموزان داراي ناتواني يادگيري رياضيويژگي و مشخصات دانش آموزان داراي اختلال يادگيريشيوع ناتواني هاي يادگيري در دانش آموزان پايه اول و دوم ابتدايي استان چهارمحال و بختيارياثربخشي شناختي-رفتاري گروهي بر عملکرد نوشتن ديکته دانش آموزان پايه سوم ابتدايي داراي اختلال يادگيري ديکته مقالات همایشی مرتبط: مقایسه مهارت های حرکتی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر و دانش آموزان بیش فعال همراه با نقص توجه با دانش آموزان عادیتاثیر آموزش حافظه فعال بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دارای اختلال ریاضیبررسی عملکرد ریاضی و شناختی دانش آموزان با اختلالات یادگیری ریاضیاتاثر بخشی سه روش آموزش مستقیم،آموزش به کمک کامپیوتر وترکیبی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای اختلال دیکته شهر یاسوجمیزان شیوع اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان پایه های دوم و سوم ابتدایی شهرستان خرمدره ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 303 آخرین های بلاگ تست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متنآیا میان تعداد نویسندگان یک مقاله و تعداد استنادات آن رابطه وجود دارد ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی