برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1389 , دوره  2 , شماره  6 ; از صفحه 59 تا صفحه 71 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه پاسخ دانش آموزان عادي و دانش آموزان با اختلالات يادگيري در آزمون تلفيقي بينايي - حرکتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور / دانشگاه پیام نور، واحد رودهن
 
چکیده: 

اين پژوهش به منظور مقايسه پاسخ دانش آموزان عادي و گروههاي مختلف دانش آموزان داراي اختلال يادگيري به آزمون تلفيقي بينايي – حرکتي انجام شده است. به اين منظور 45 دانش آموز عادي و 45 دانش آموز داراي اختلال در يادگيري در سه گروه 15 نفري شامل دانش آموزان داراي اختلال در خواندن و ديکته، رياضي و ديکته و رياضي انتخاب شدند. يافته هاي حاصل از تحليل واريانس بين گروه کودکان عادي و کودکان داراي اختلالات يادگيري تفاوت معنادار نشان داد. دانش آموزان عادي نسبت به دانش آموزان داراي اختلالات يادگيري عملکرد بهتري داشتند. همچنين، آزمون شفه نتايج زير را نشان مي دهد بين پاسخ دانش آموزان داراي اختلال ديکته- خواندن و اختلال رياضي به آزمون، تفاوت معنادار مشاهده شد. گروه دوم عملکرد بهتري نسبت به گروه اول داشته اند. بين پاسخ دانش آموزان داراي اختلال خواندن- ديکته و اختلال رياضي- ديکته و بين پاسخ دانش آموزان داراي اختلال رياضي- ديکته و اختلال رياضي نيز تفاوت معنادار مشاهده نشد. از آنجا که نمره دانش آموزان سه گانه داراي اختلالات يادگيري به آزمون بييري به طور معنادار کمتر از نمره دانش آموزان عادي است، مي توان اين ابزار را به عنوان ابزارتشخيص افتراقي مورد استفاده قرارداد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 303
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی