برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مفهوم‌ پردازي آميخته بازاريابي در بنگاه‌ هاي صنايع غذايي كوچک و متوسط ايراني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

با مروري بر يافته‌ هاي پيشين با اين مساله اصلي مواجه هستيم که بنگاه هاي کوچک و متوسط از چه الگو يا شيوه‌ هايي به منظور سازماندهي عناصر آميخته بازاريابي خود بهره مي ‌گيرند؟ از اينرو هدف مطالعه حاضر آن است تا با کنکاشي نوپردازانه و ايجاد همگرايي موثر بين دو حوزه بازاريابي و الزامات بنگاه هاي کوچک و متوسط به تبيين چگونگي و چيستي آميخته بازاريابي و اجزاي سازنده را در بنگاه‌ هاي کوچک و متوسط تشريح کند. در اين بررسي دو گونه نوآوري صورت گرفته است؛ يکي مشارکت نظري و توسعه مرزهاي دانش بازاريابي در بنگاه هاي کوچک و متوسط و ديگري مشارکت عملي و الگوشناسي فعاليت‌ هاي بازاريابي فعالان اين قبيل بنگاه ها با بهره ‌گيري از رويکرد کيفي و راهبرد پژوهش موردي اکتشافي مرکب. نتايج بررسي نشان داد که مولفه هاي آميخته بازاريابي در بنگاه هاي کوچک و متوسط شامل 5 عنصر اصلي (فرد (مدير/ مالک)، محصول، قيمت، مکان، ترفيع) و 49 جز تشکيل دهنده است که عنصر اول در روند اجراي مطالعه به عنوان يک عنصر جديد استخراج و به موارد متداول اضافه شد. البته محتواي ساير عناصر نيز متفاوت از عناصر مرسوم است. در ضمن اين فرضيه تقويت شد که آميخته بازاريابي در بنگاه هاي کوچک و متوسط در بنگاه ‌هاي مورد بررسي متفاوت با آميخته بازاريابي مرسوم و شامل پنج عنصر شخص، قيمت، مکان، ترفيع و محصول است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 186
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی