مشخصات مقاله عنوان نشریه: چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) اطلاعات شماره: تابستان 1389 , دوره 9 , شماره 2 (پياپي 35) ; از صفحه 27 تا صفحه 42 . عنوان مقاله: مفهوم پردازي آميخته بازاريابي در بنگاه هاي صنايع غذايي كوچک و متوسط ايراني نویسندگان: گلابي اميرمحمد, خدادادحسيني سيدحميد*, رضواني مهران, يدالهي فارسي جهانگير آدرس: * دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس چکیده: با مروري بر يافته هاي پيشين با اين مساله اصلي مواجه هستيم که بنگاه هاي کوچک و متوسط از چه الگو يا شيوه هايي به منظور سازماندهي عناصر آميخته بازاريابي خود بهره مي گيرند؟ از اينرو هدف مطالعه حاضر آن است تا با کنکاشي نوپردازانه و ايجاد همگرايي موثر بين دو حوزه بازاريابي و الزامات بنگاه هاي کوچک و متوسط به تبيين چگونگي و چيستي آميخته بازاريابي و اجزاي سازنده را در بنگاه هاي کوچک و متوسط تشريح کند. در اين بررسي دو گونه نوآوري صورت گرفته است؛ يکي مشارکت نظري و توسعه مرزهاي دانش بازاريابي در بنگاه هاي کوچک و متوسط و ديگري مشارکت عملي و الگوشناسي فعاليت هاي بازاريابي فعالان اين قبيل بنگاه ها با بهره گيري از رويکرد کيفي و راهبرد پژوهش موردي اکتشافي مرکب. نتايج بررسي نشان داد که مولفه هاي آميخته بازاريابي در بنگاه هاي کوچک و متوسط شامل 5 عنصر اصلي (فرد (مدير/ مالک)، محصول، قيمت، مکان، ترفيع) و 49 جز تشکيل دهنده است که عنصر اول در روند اجراي مطالعه به عنوان يک عنصر جديد استخراج و به موارد متداول اضافه شد. البته محتواي ساير عناصر نيز متفاوت از عناصر مرسوم است. در ضمن اين فرضيه تقويت شد که آميخته بازاريابي در بنگاه هاي کوچک و متوسط در بنگاه هاي مورد بررسي متفاوت با آميخته بازاريابي مرسوم و شامل پنج عنصر شخص، قيمت، مکان، ترفيع و محصول است. کلید واژه: مفهوم پردازي(Q2)آميخته بازاريابي(Q2)بنگاه هاي کوچک و متوسط(Q2)پژوهش موردي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: رفتار مصرف کنندهکارایی بازاربازاریابی ورزشیحاشیه بازاریابیتوسعه صادراتفناوری اطلاعات و ارتباطاتآمادگی الکترونیکیدولت الکترونیکی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: نقش راهکار آميخته بازاريابي در عملكرد صادراتي بنگاه ها (با تاکيد بر آميخته محصول)مدلسازي آميخته بازاريابي فازي (مطالعه موردي صنعت باطري خودورهاي شخصي)بررسي ارتباط بين اندازه بنگاه هاي صنعتي و رشد اقتصادي در ايرانروشهاي مختلف تامين مالي بنگاه هاي كوچك و متوسط در مراحل مختلف دوره عمربررسي رابطه اينرسي راهبردي و عملکرد صادراتي: مورد بنگاه هاي صادرکننده استان تهران مقالات همایشی مرتبط: بررسی عوامل موثر بر شکل گیری بنگاه های کوچک و متوسط در صنعت ورزش کشورجایگاه برون سپاری راهبردی در مدیریت تکنولوژی بنگاه کوچک و متوسط در ایران (با بهره گیری از مدل سازی تصمیم گیری آرمانی)شناسایی و اولویت بندی مشکلات بنگاه های کوچک و متوسط کشاورزی در استان زنجانشناسایی و اولویت بندی موانع موجود در توسعه بنگاه های کوچک و متوسطمحصول، تولید کالا، کیفیت و رضایتمندی مشتریان، بازاریابی آمیخته در رقابت بازاریابی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 186 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی