برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه مديريت ارتباط با مشتري (CRM) با عملکرد بازاريابي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
 
چکیده: 

مديريت كارآمد روابط مشتري يک چالش مهم در رقابت كسب و كار شده است. سازمان ها نياز به اطلاعاتي درباره اينكه مشتريانشان چه كساني هستند، انتظارات و نيازهاي آنها چيست و چگونه بايد نيازهاي آنها را بر طرف کرد، دارند. اين مقاله در پي بررسي رابطه مديريت ارتباط با مشتري با عملکرد بازاريابي در صنعت بانکداري است. روش هاي تحقيق توصيفي، کاربردي و همبستگي در پژوهش انجام شده به کار گرفته شده است. جامعه آماري پژوهش، تمامي بانک هاي مركزي بخش دولتي و خصوصي شهر تهران است. به منظور جمع آوري اطلاعات، يک پرسشنامه براي سازمان بانک ها و دو پرسشنامه ديگر براي مشتريان بانک ها طراحي و تدوين شد. تحقيقات متعدد نشان مي دهد که CRM تاثير بسزايي بر عملکرد بازاريابي سازمان ها مي گذارد. ليکن، در پژوهش انجام شده بين متغيرهاي مورد مطالعه ارتباط ضعيفي وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1844
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی