برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تحليل تماس چرخ و ريل در سامانه ريلي مسافري ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

چرخ و ريل در محدوده عمر کاري خود، حدود ده ها ميليون تماس شديد با يکديگر دارند. که در نتيجه آن، دچار نوع خاصي از خستگي به نام خستگي تماس غلتشي مي شوند. نخستين گام براي مطالعه اين پديده، تحليل تماس چرخ و ريل تحت شرايط کاري مورد نظر است. در اين مقاله، ابتدا تماس چرخ منوبلوک R7T با قطر 920 ميلي متر و پروفيل استاندارد S1002 روي ريل UIC60 به کمک مدل سازي در نرم افزار اجزا محدود Abaqus 6.7 تحليل شده است. مشخصات و شرايط استفاده شده نيز منطبق بر شرايط کاري سامانه ريلي مسافري ايران مي باشد. در اين تحليل، رفتار ماده الاستوپلاستيک با سخت شوندگي سينماتيک تعريف شده است. براي صحه گذاري و مقايسه نتايج، تماس مورد نظر با استفاده از تئوري تحليلي تماس هرتز با فرض الاستيک بودن مواد مطالعه شده است. بر اساس نتايج به دست آمده، چرخ در محل تماس دچار تغييرشکل پلاستيک شده، حداکثر تنش وان ميسز 3 ميلي متر زير سطح چرخ رخ مي دهد. با توجه به تغيير شکل پلاستيک چرخ، نتايج تحليل اجزا محدود دقيق تر و به واقعيت نزديک تر مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 0
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی