3 SID.ir | رابطه شيوه هاي مطالعه و انگيزش پيشرفت با مديريت زمان دانش آموزان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه شيوه هاي مطالعه و انگيزش پيشرفت با مديريت زمان دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه شيوه هاي مطالعه و انگيزش پيشرفت با مديريت زمان دانش آموزان نگاشته شده است. بدين منظور از بين دانش آموزان دختر دبيرستاني مناطق 2 و 4 شهر تهران 341 نفر از طريق نمونه گيري چند مرحله اي انتخاب و به پرسشنامه هاي روشهاي مطالعه سليمي (1378) انگيزش پيشرفت هرمنس (1970) و پرسشنامه مديريت زمان ميرزايي و ديگران (1385) پاسخ دادند. نتايج با استفاده از روش همبستگي و رگرسيون مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته ها حاکي از آن است که بين شيوه هاي مطالعه با مديريت زمان و همچنين بين انگيزش پيشرفت با مديريت زمان دانش آموزان ارتباط معناداري وجود دارد. در اين بين شيوه هاي مطالعه تجسسي و دقيق خواني بيشترين تاثير را بر انگيزش پيشرفت و همچنين بر مديريت زمان دانش آموزان داشته اند. اين در حالي است که تنها ۴۷.۳۹ درصد دانش آموزان از روش مطالعه دقيق خواني استفاده مي کنند و نيز تنها نيمي از آنها تا حدودي با مهارت هاي مديريت زمان آشنايي دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 350
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی