برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1390 , دوره  10 , شماره  39 ; از صفحه 119 تا صفحه 149 .
 
عنوان مقاله: 

امكان كاربرد رويكرد تلفيق توليد هنري و مفاهيم علوم تجربي در آموزش هنر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
 
چکیده: 

رويكرد تلفيقي به برنامه درسي هنر متناسب با هوش چندگانه، رشته هاي هنري مختلف و ايجاد موقعيت يادگيري مرتبط با مفاهيم علوم تجربي، جهت گيري اصلي تربيت هنري و طراحي آموزش هنر بوده است. مسايل مرتبط با اجراي برنامه درسي هنر همچون طراحي آموزشي، آموزش هاي حرفه آموزگاري در حوزه يادگيري هنر، ايجاد موقعيت يادگيري در ساعت هنر و نظاير آن و همچنين مشكلات مرتبط با عدم توجه به عناصر برنامه درسي، موجب شده است، توليدات هنري دانش آموزان از غناي لازم برخوردار نشود. در طراحي آموزشي هنر مبتني بر تلفيق توليد هنري و مفاهيم علوم تجربي، كوشش شده است با توجه به عناصر برنامه درسي هنر در هنگام اجرا، توليد هنري در درجه اول و يادگيري علوم در درجه دوم مورد تاكيد باشد. توليد هنري، محصول هنري است كه به دنبال آموزش هنر مي آيد. در ساعت هنر، كاربرد مفاهيم علوم در هنر به عنوان يك رويكرد تلفيقي متمايز در مقابل كاربرد هنر در آموزش، موردنظر است و مفاهيم علوم تجربي در خدمت يادگيري هنر قرار مي گيرد. از اين رو مفهوم و قلمرو توليد هنري مورد تاكيد قرار گرفته است.
با توجه به روش شناسي پژوهشي معطوف به عمل فكورانه و با تاكيد بر قضاوت و
تصميم گيري پژوهشگر (در مقام آموزشگر هنر)، الگوي راهنما بر اساس چهارچوبي كه از مبناي نظري و تجربي پژوهش حاصل شده است، توسط صاحب نظران برنامه درسي و كارشناسان آموزشي به شيوه تحليل داده هاي متني (رويكرد كيفي) اعتبار بخشي گرديده است. به اين ترتيب در اين مرحله بستر دانستن (دانش رويكرد تلفيقي به برنامه هاي درسي هنر و علوم) فراهم شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شرفی، ح. (1390). امکان کاربرد رویکرد تلفیق تولید هنری و مفاهیم علوم تجربی در آموزش هنر. نوآوری های آموزشی, 10(39), 119-149. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149587



Vancouver : کپی

شرفی حسن. امکان کاربرد رویکرد تلفیق تولید هنری و مفاهیم علوم تجربی در آموزش هنر. نوآوری های آموزشی. 1390 [cited 2021September26];10(39):119-149. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149587



IEEE : کپی

شرفی، ح.، 1390. امکان کاربرد رویکرد تلفیق تولید هنری و مفاهیم علوم تجربی در آموزش هنر. نوآوری های آموزشی, [online] 10(39), pp.119-149. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149587.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 751 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی