برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1389 , دوره  9 , شماره  33 ; از صفحه 73 تا صفحه 90 .
 
عنوان مقاله: 

بازبيني روايت جهاني شدن و بومي ماندن برنامه درسي از منظر درون تعليم و تربيتي اشكال (بازنمايي) دانش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

پژوهش حاضر از منظري درون تعليم و تربيتي، موضوع جهاني شدن و بومي ماندن برنامه درسي را مورد بحث و بررسي قرار مي دهد. نگاه درون تعليم و تربيتي در صدد پاسخ با اين پرسش است که آيا مي توان به طور مستقل از برنامه هاي درسي جهاني، مانند اقتصاد جهاني، سخن گفت؟ اين پرسش با تمسک به نظريه کثرت شناختي، پاسخ داده شده است و اين پاسخ از اين حقيقت حکايت دارد که برنامه هاي درسي مي توانند و يا بايد، به نقشه معرفتي جامع و واحدي متکي باشند، به طوري که با تبعيت از اين نقشه، ويژگي هاي بومي و حساسيت هاي فرهنگي از ميان نروند و برنامه درسي هم چنان بتواند به صورت محلي ارزيابي شود.
جنبه هاي محلي برنامه درسي ناظر به ابعاد محتوايي و همچنين روش و فرصت هاي يادگيري است که شايد جوهر برنامه درسي را تشکيل دهد. براي نيل به اين پاسخ، نگارنده خود را ملزم مي داند طبقه بندي هاي گوناگون را تشريح نمايد و شبهات و پاسخ به آن ها را نيز مطرح مي کند
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

مهرمحمدی، م. (1389). بازبینی روایت جهانی شدن و بومی ماندن برنامه درسی از منظر درون تعلیم و تربیتی اشکال (بازنمایی) دانش. نوآوری های آموزشی, 9(33), 73-90. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149350



Vancouver : کپی

مهرمحمدی محمود. بازبینی روایت جهانی شدن و بومی ماندن برنامه درسی از منظر درون تعلیم و تربیتی اشکال (بازنمایی) دانش. نوآوری های آموزشی. 1389 [cited 2021April13];9(33):73-90. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149350



IEEE : کپی

مهرمحمدی، م.، 1389. بازبینی روایت جهانی شدن و بومی ماندن برنامه درسی از منظر درون تعلیم و تربیتی اشکال (بازنمایی) دانش. نوآوری های آموزشی, [online] 9(33), pp.73-90. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149350>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 92 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی