برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1390 , دوره  1 , شماره  3 ; از صفحه 165 تا صفحه 183 .
 
عنوان مقاله: 

فراتحليل اثر فن آوري اطلاعات و ارتباطات بر رشد حرفه اي معلمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه تحصیلات تکمیلی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر فراتحليل پژوهش هاي انجام شده در زمينه تاثير فن آوري اطلاعات و ارتباطات بر وضعيت معلمان، جهت برآورد اندازه اثر واقعي فن آوري اطلاعات و ارتباطات بر رشد حرفه اي معلمان بود. جامعه پژوهش را کليه پژوهش هاي انجام شده، تا پايان سال 1389 در زمينه تاثير فاوا بر رشد حرفه اي معلمان در ايران تشکيل دادند. از طريق نمونه گيري هدفمند تعداد 9 پژوهش که داراي ويژگي هاي مناسب براي ورود به فراتحليل بودند، انتخاب شدند. ابزار پژوهش، چک ليست گزينش پژوهش ها از نظر فني و روش شناختي بود. مدل فراتحليل ترجيحي در اين پژوهش رويکرد ترکيب نتايج هانتر و اشميت بود. ضمنا براي تفسير نتايج از رويکرد کوهن استفاده شد. يافته هاي پژوهش نشان دادند که کاربرد فن آوري اطلاعات و ارتباطات بر رشد حرفه اي معلمان به طور معناداري تاثير دارد. همچنين اندازه اثر فن آوري اطلاعات و ارتباطات بر رشد حرفه اي معلمان معادل 0.387 مي باشد که بر مبناي شاخص هاي تفسيري، بالاتر از حد متوسط است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خلخالی، ع.، و شکیبایی، ز.، و آندش، م. (1390). فراتحلیل اثر فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد حرفه ای معلمان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 1(3), 165-183. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149318



Vancouver : کپی

خلخالی علی، شکیبایی زهره، آندش مهدی. فراتحلیل اثر فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد حرفه ای معلمان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1390 [cited 2022January22];1(3):165-183. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149318



IEEE : کپی

خلخالی، ع.، شکیبایی، ز.، آندش، م.، 1390. فراتحلیل اثر فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد حرفه ای معلمان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, [online] 1(3), pp.165-183. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=149318.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 235 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی