برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1389 , دوره  2 , شماره  5 ; از صفحه 78 تا صفحه 94 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه بين سبک هاي تفکر با سبک ادراکي، سبک مفهومي و سبک يادگيري دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی
 
چکیده: 

اين پژوهش به منظور بررسي رابطه بين سبک هاي تفکر با متغيرهايي نظير سبک ادراکي، سبک مفهومي، سبک يادگيري بر روي 103 نفر از دانش آموزان که به روش هاي تصادفي چند مرحله اي انتخاب شدند، انجام گرفت. جهت جمع آوري داده ها پرسشنامه سبک هاي تفکر (1992)، سياهه سبک يادگيري (1985)، آزمون اشکال نهفته (1971) و آزمون همتايابي اشکال آشنا (1964) بر روي آزمودني ها اجرا گرديد. داده هاي جمع آوري شده با استفاده از روش همبستگي چندگانه و تحليل رگرسيون تجزيه و تحليل شد. نتايج به دست آمده از تحليل هاي آماري نشان مي دهد جنسيت، سبک ادراکي، سبک مفهومي و سبک يادگيري با سبک هاي تفکر قانون گذار و پايور سالار، اجرايي، قضاوت گر، جزئي نگر، بيروني و آزادانديش رابطه معنادار دارد. همچنين، نتايج تحليل رگرسيون نشان مي دهد از بين متغيرهاي پيش بين (جنسيت، سبک ادراکي، سبک مفهومي و سبک يادگيري) متغير جنسيت پيش بيني کننده معنادار سبک هاي تفکر قانون گذار، اجرايي، قضاوت گر، جزئي نگر، بيروني، آزادانديش و محافظه کار و سبک پايور سالار است. افزون بر آن، سبک ادراکي، پيش بيني کننده معنادار سبک هاي تفکر قضاوت گر، پايور سالار، جزئي نگر، آزادانديش سبک قانون گذار به دست آمد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 443
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی