برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1384 , دوره  - , شماره  21 ; از صفحه 57 تا صفحه 66 .
 
عنوان مقاله: 

آفرينشگري و روند آموزش خلاقانه در طراحي معماري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران
 
چکیده: 

به منظور تدوين مباني آفرينشگري در فرآيند طراحي معماري، در گام نخست به تعريف واژه ‌هاي محوري چون خلاقيت، هوش و حافظه پرداخته شده است. رويكردهاي اصلي آفرينشگري عبارتند از: آفرينشگري با محوريت شخص خلاق، فرآيند ذهني، محيط، و انجام عمل. شيوه‌ هاي پرورش آفرينشگري عبارتند از: خود شكوفايي، اعتماد به خود، پذيرا بودن تجربه، آموزش مقتضي و آموزش خلاق، پرورش خلاقيت دروني دانشجويان، آموزش فرآيندها و تدابير انديشه خلاقانه، ايجاد بستر و محيط مناسب براي بروز خلاقيت، در كنار تكرار هدفمند فرآيند طراحي؛ از راهبردهايي است كه مي‌ توان به كمك آنها توانمندي‌ هاي بالقوه دانشجويان را در زمينه‌ طراحي معماري بهبود بخشيد. استفاده از قدرت استدلال و منطق دانشجويان در كنار تحريك توانايي ‌هاي ايشان در ارايه ايده‌ هاي بديع، پرورش هم ‌زمان و متعامل هوش فضايي و خلاقيت، از مسايلي است كه بايد به صورت هوشيارانه از طرف اساتيد محترم برنامه ‌ريزي شده، در برنامه آموزشي مستقيم و غير مستقيم دانشجويان قرار گيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مهدوی نژاد، م. (1384). آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری. هنرهای زیبا, -(21), 57-66. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=14650



Vancouver : کپی

مهدوی نژاد محمدجواد. آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری. هنرهای زیبا. 1384 [cited 2021July28];-(21):57-66. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=14650



IEEE : کپی

مهدوی نژاد، م.، 1384. آفرینشگری و روند آموزش خلاقانه در طراحی معماری. هنرهای زیبا, [online] -(21), pp.57-66. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=14650.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1174 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی