نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش راهبردهاي يادگيري بر گرايش هدف دانش آموزان پايه اول دوره متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در اين پژوهش، اثربخشي آموزش راهبردهاي يادگيري بر گرايش هدف دانش آموزان پايه اول دوره متوسطه نشان داده مي شود. نمونه پژوهش را 80 نفر دانش آموز دختر و پسر پايه اول دوره متوسطه تشكيل مي دهند. نمونه پژوهش مورد نظر، از چهار گروه تشكيل شد كه دو گروه آزمايشي دانش آموزان دختر و پسر پايه اول دوره متوسطه و دو گروه شاهد (گواه) از دانش آموزان دختر و پسر پايه اول دوره متوسطه شهرستان ماكو بود؛ و براي انتخاب نمونه از روش نمونه گيري خوشه اي دو مرحله اي استفاده شد. ابتدا از بين دبيرستان هاي دختر و پسر هر كدام، يك دبيرستان انتخاب شد، و از دبيرستان هاي انتخاب شده چهار كلاس پايه اول كه يك كلاس به عنوان گروه آزمايشي دانش آموزان دختر و يك كلاس به عنوان گروه آزمايشي دانش آموزان پسر پايه اول دوره متوسطه و يك كلاس به عنوان گروه شاهد (گواه) از دانش آموزان دختر و يك كلاس به عنوان گروه شاهد (گواه) از دانش آموزان پسر پايه اول دوره متوسطه انتخاب شد. و از هر كلاس به تعداد 20 نفر به عنوان نمونه در پژوهش حاضر در نظر گرفته شده است. پژوهش، بر حسب نحوه گردآوري داده ها از نوع تحقيقات آزمايشي و طرح اين پژوهش از نوع طرح چهار گروهي است. داده ها با استفاده از پرسشنامه حالت فراشناختي، پرسشنامه معيارهاي جهت گيري انگيزشي «نيکولز» و همکاران در موقعيت هاي پيش آزمون و پس آزمون جمع آوري شد. داده ها با استفاده از روش هاي آماري (MANCOVA و (ANCOVA تحليل شد. يافته هاي پژوهش نشان داد كه آموزش راهبردهاي شناختي و فراشناختي بر تكليف درگيري دانش آموزان تاثير دارد ولي بر خود درگيري و تكليف گريزي تاثير ندارد و اثر آموزش راهبردهاي شناختي و فراشناختي بر نوع گرايش هدف دانش آموزان دختر و پسر متفاوت است. براي تبيين يافته هاي حاصل از تجزيه و تحليل داده هاي اين پژوهش، سوال هاي مطرح شده در قالب تاثير آموزش راهبردهاي يادگيري بر گرايش هدف مورد بحث قرار گرفته است و در نهايت محدوديت هايي مطرح شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علی اقدم، ا.، و دلاور، ع.، و حسینی، س. (1387). تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر گرایش هدف دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه. پژوهش در نظام های آموزشی, 2(5), 25-47. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=146292



Vancouver : کپی

علی اقدم اصغر، دلاور علی، حسینی سیدمحمد. تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر گرایش هدف دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه. پژوهش در نظام های آموزشی. 1387 [cited 2022June26];2(5):25-47. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=146292



IEEE : کپی

علی اقدم، ا.، دلاور، ع.، حسینی، س.، 1387. تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری بر گرایش هدف دانش آموزان پایه اول دوره متوسطه. پژوهش در نظام های آموزشی, [online] 2(5), pp.25-47. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=146292.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 213 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی