برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1388 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 57 تا صفحه 49 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي مقايسه اي مديريت ارتباط با مشتريان (CRM) سه بانک ايراني با رويکرد مدل سوئيفت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
 
چکیده: 

در کسب و کار امروزه، کسب رضايت مشتري و تامين خواسته هاي او نقش حياتي در اهداف سازمان دارد و به عبارتي کليد رشد کسب و کار، در به دست آوردن رضايت مشتري است. در بانکداري امروزه، کانال هاي تحويل مجازي و قابليت انتقال پول با يک کليک موس آن را براي مشتريان آسان تر ساخته است تا اين که به بانک مراجعه نمايند. بنابراين در سازمان هاي بزرگ همانند بانک ها، لزوم ايجاد واحد يکپارچه مرتبط با امور مشتريان ضروري است. اين تحقيق به بررسي چگونگي انجام فرايند CRM در سه بانک ايراني ملت، کشاورزي و پارسيان پرداخته است. همچنين مزاياي به کارگيري فرايند CRM، فناوري و نيز ساختار بخش مرتبط با مشتريان در سه بانک منتخب مورد بررسي و مقايسه قرار مي گيرد. در جمع آوري داده هاي مربوط به نمونه ها از معيار قضاوتي، مصاحبه و پرسشنامه استفاده شده است. بررسي مقايسه اي با رويکرد سوئيفت نشان مي دهد هر سه بانک اهميت CRM را به خوبي دريافته اند، تعريف يکساني در خصوص آن دارند، فرايندهاي خود را بر آن متمرکز نموده اند و بخش مرتبط با امور مشتريان و بازاريابي در ساختار سازماني بانک هاي مورد مطالعه وجود دارد، اما در هر بانک عنوان، پيکربندي و جايگاه اين بخش تا حدودي متفاوت از دو بانک ديگر مي باشد. بانک پارسيان به دليل چابکي از فناوري پيشرفته تر در زمينه مديريت ارتباط با مشتريان برخوردار است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 775
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی