برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي دروني گروه آموزش پرستاري كودكان دانشگاه علوم پزشكي سمنان، سال 1381

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی
 
چکیده: 
سابقه و هدف: كيفيت در يك نظام دانشگاهي با عملكرد شغلي دانش آموختگان، نتايج پژوهش هاي انجام شده و خدمات تخصصي ارتباط مستقيم دارد و ارزشيابي قضاوت در مورد كيفيت و دست يابي به اهداف نظام آموزش را ممكن مي سازد. بنابراين هدف از اين پژوهش ارتقا كيفيت آموزشي گروه پرستاري كودكان دانشگاه علوم پزشكي به واسطه ارزيابي دروني بوده است. مواد و روش ها: در اين ارزيابي، اعضاي هيات علمي گروه پرستاري كودكان، عوامل پشتيباني (فضا و تجهيزات، آموزش تئوري و باليني و وسايل و تجهيزات كمك آموزشي)، جايگاه سازماني (مديرگروه بهداشت و پرستاري كودكان و اعضاي هيات علمي گروه) و فرآيند آموزش - يادگيري (وضعيت تحصيلي دانشجويان كارشناسي پيوسته و ناپيوسته پرستاري قبل از اخذ درس پرستاري كودكان، ميزان دست يابي دانشجويان به اهداف آموزش تئوري و باليني و نظرات دانشجويان در مورد فرآيند آموزش تئوري و باليني) را از طريق الگوي اعتباربخشي، مورد ارزشيابي قرار دادند. جمع آوري داده ها توسط 24 پرسشنامه همراه با 438 معيار انجام گرديد. سپس ميانگين امتيازات، توسط طبقه‌بندي گورمن مقايسه شدند و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.يافته‌ها: در اين مطالعه، عوامل پشتيباني امتياز 3.52 را در رده "بيش از رضايت‌بخش" كسب نموده، كه كمترين و بالاترين امتياز به ترتيب مربوط به فضاي آموزش تئوري و وسايل كمك آموزشي بود. جايگاه سازماني نيز امتياز 3.35 را در رده "بيش از رضايت بخش" كسب نمود. هم چنين از نظر فرآيند آموزش - يادگيري گروه پرستاري كودكان با امتياز 4.05  در رده "قوي" قرار گرفت.نتيجه گيري: پس از تجزيه و تحليل نتايج، گروه پرستاري كودكان امتياز 3.65 را در رده بندي "خوب" از معيار گورمن، از كل عوامل مورد ارزيابي مذكور كسب نموده، كه خود مي تواند نشان گر وضعيت مطلوب گروه باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فخرموحدی، ع.، و احدی، ف. (1382). ارزیابی درونی گروه آموزش پرستاری کودکان دانشگاه علوم پزشکی سمنان, سال 1381 . کومش, 5(ویژه نامه آموزش پزشکی), 47-52. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=14561



Vancouver : کپی

فخرموحدی علی، احدی فاطمه. ارزیابی درونی گروه آموزش پرستاری کودکان دانشگاه علوم پزشکی سمنان, سال 1381 . کومش. 1382 [cited 2021December03];5(ویژه نامه آموزش پزشکی):47-52. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=14561



IEEE : کپی

فخرموحدی، ع.، احدی، ف.، 1382. ارزیابی درونی گروه آموزش پرستاری کودکان دانشگاه علوم پزشکی سمنان, سال 1381 . کومش, [online] 5(ویژه نامه آموزش پزشکی), pp.47-52. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=14561.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 171 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی