برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

سبک ‌هاي تدريس اساتيد مقطع علوم پايه دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد خوراسگان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: سبک تدريس اساتيد در ارتقاي ميزان يادگيري موثر است. دستيابي به چنين هدف مهمي مستلزم اين است که مدرسان در سبک ‌هاي تدريس خود از شيوه‌ هاي متفاوت استفاده کنند. اين مطالعه با هدف تعيين سبک ‌هاي تدريس اساتيد مقطع علوم پايه دانشکده پزشکي در دانشگاه علوم پزشکي اصفهان انجام شده است.
روش ‌ها: در يک مطالعه توصيفي در سال 1387، تعداد 74 استاد علوم پايه دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان به صورت سرشماري انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد سبک تدريس پراشنيگ
(TSA) شامل 61 گويه بود. تجزيه و تحليل داده‌ ها به صورت ميانگين، انحراف معيار در نرم ‌افزار SPSS انجام شد.
نتايج: در حيطه روش ‌هاي تدريس (93.2) درصد، در حيطه راهبردهاي مديريت (
97.3) درصد، در حيطه محيط کلاس (71.6) درصد، و در حيطه فنون برنامه ‌ريزي (98.6) درصد اساتيد از سبک انعطاف ‌پذير استفاده کرده ‌اند.
نتيجه‌ گيري: توصيه مي ‌شود سبک ‌هاي تدريس اساتيد بر مبناي سبک‌ هاي ترجيحي دانشجويان انتخاب شود و کارگاه ‌هاي آموزشي در زمينه آشنايي اساتيد با سبک‌ هاي تدريس برگزار گردد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 147
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی