برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1390 , دوره  6 , شماره  22 ; از صفحه 6 تا صفحه 15 .
 
عنوان مقاله: 

تعيين سبک يادگيري دانشجويان پرستاري و مامايي و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران
 
چکیده: 

مقدمه: سيستم مراقبت بهداشتي و روش هاي آموزشي بسيار پويا است؛ و آگاهي مدرسين از سبک هاي يادگيري دانشجويان در رعايت تنوع روش آموزش و تسهيل يادگيري دانشجويان موثر است. هدف از پژوهش حاضر تعيين سبک هاي يادگيري دانشجويان رشته پرستاري و مامايي و ارتباط آن با پيشرفت تحصيلي آن ها مي باشد.
روش: در اين مطالعه توصيفي مقطعي، تمامي دانشجويان پرستاري و مامايي مقطع کارشناسي سال اول و سوم دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي تهران در سال 1387 مورد بررسي قرار گرفتند. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه شامل اطلاعات دموگرافيک و سوالات سبک يادگيري بوده و داده ها از طريق آزمون هاي t -test و X2 و kruscal - valis و با استفاده از نرم افزار آماري SPSS مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.
يافته ها: سبک يادگيري غالب دانشجويان مورد مطالعه، سبک واگرا مي باشد. ارتباط معنادار آماري بين سبک يادگيري با پيشرفت تحصيلي دانشجويان و سال تحصيلي مشاهده نشد. سبک يادگيري با ميانگين نمرات واحدهاي عمومي داراي ارتباط معنادار آماري (0.04=p) بوده اما با ميانگين نمرات اختصاصي ارتباط معنادار آماري مشاهده نگرديد.
نتيجه گيري: با توجه به وجود سبک غالب واگرا و تنوع در سبک هاي يادگيري دانشجويان تحت مطالعه؛ پيشنهاد مي شود تفاوت هاي فردي و سبک هاي متفاوت يادگيري دانشجويان در انتخاب روش هاي متنوع تدريس و ارايه مشاوره تحصيلي جهت شکوفايي ابتکار و خلاقيت دانشجويان درنظر گرفته شود و با توجه به سبک يادگيري افراد به بهره گيري از زيرساخت ها و امکانات موجود فناوري اطلاعات و روش هاي مختلف آموزش پرداخته شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 145
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی