برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1380 , دوره  25 , شماره  2 ; از صفحه 47 تا صفحه 53 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي نگرش اساتيدي كه بين سالهاي 1372 الي 1375 در سه كارگاه آموزشي اصول و برنامه ريزي آموزشي، روشهاي آموزش و ارزشيابي مركز توسعه آموزش پزشكي شيراز شركت كرده اند

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز
 
چکیده: 

از سال 1352 که براي اولين بار در خاورميانه کارگاه هاي آموزشي توسط بخش آموزش پزشکي دانشگاه شيراز برگزار شد، تاکنون ارزيابي اين گونه کارگاه ها صورت نگرفته است. با توجه به اهميت و حساسيت ويژه آموزش پزشکي لازم است اين گونه کارگاه ها با هدف رفع نقايص و تقويت نقاط قوت و ميزان کارآيي آنها مورد ارزيابي قرار گيرند.
اين پژوهش يک مطالعه توصيفي - تحليلي مي باشد که در آن از بين 85 عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شيراز که بين سالهاي 1372 الي 1375 در سه کارگاه آموزشي اصول و برنامه ريزي آموزشي، روشهاي آموزش و ارزشيابي شرکت کرده بودند، 71 نفر به سوالات پرسشنامه اي که نگرش، تغيير در علاقه، توانايي و عملکرد آموزشي و همچنين نظرات و پيشنهادات شرکت کنندگان را مورد بررسي قرار مي داد، پاسخ دادند.
ميانگين نمرات سولاتي که تغيير در نگرش، مهارت در برنامه ريزي آموزشي، آموزش و ارزشيابي و همچنين مورد استفاده بودن مفاهيم کارگاه ها در عملکرد روزمره اساتيد را اندازه مي گرفت بر حسب سطح تحصيلات، رشته تخصصي و جنس مورد مقايسه قرار گرفت که تنها در مورد مقايسه ميانگين نمرات تغيير در برنامه ريزي آموزشي بر حسب جنس تفاوتها از نظر آماري معني دار بود (p<0.03) و ميانگين نمرات افراد مونث بالاتر بدست آمد.
در زمينه نظرات واحدهاي تحت پژوهش بيشترين تعداد (38 نفر) عقيده داشتند که کمبود وقت يکي از محدوديت هايي است که مانع استفاده از دانش کسب شده از کارگاه ها مي شود، و بيشترين تعداد (66 نفر) از يادگيري هاي کارگاه در زمينه بهبود روشهاي آموزشي خود بهره برده اند.
در مجموع از بين سه کارگاه بيشترين تاثير را کارگاه روشهاي آموزشي (69%) و پس از آن کارگاه ارزشيابي (46.5%) بر افراد داشته است.
يافته هاي اين پژوهش در مجموع مويد اين نکته مي باشد که کارگاه هاي برگزار شده تاثيري مثبت بر افراد شرکت کننده داشته است. همچنين کارگاه هايي مانند روشهاي آموزش و ارزشيابي که مستقيما با عملکرد اساتيد در ارتباط بوده اند در مقايسه با برنامه ريزي آموزشي که اغلب در بسياري از دانشکده ها و بخصوص دانشکده پزشکي کمتر مورد استفاده قرار مي گيرد، تاثير بيشتري داشته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

موسوی نسب، س.، و غضنفری، ش.، و توکلی کازرونی، ع.، و ارسلان زاده، ر. (1380). بررسی نگرش اساتیدی که بین سالهای 1372 الی 1375 در سه کارگاه آموزشی اصول و برنامه ریزی آموزشی, روشهای آموزش و ارزشیابی مرکز توسعه آموزش پزشکی شیراز شرکت کرده اند. پژوهش در پزشکی, 25(2), 47-53. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=13928



Vancouver : کپی

موسوی نسب سیدمسعود، غضنفری شهلا، توکلی کازرونی علیرضا، ارسلان زاده رضا. بررسی نگرش اساتیدی که بین سالهای 1372 الی 1375 در سه کارگاه آموزشی اصول و برنامه ریزی آموزشی, روشهای آموزش و ارزشیابی مرکز توسعه آموزش پزشکی شیراز شرکت کرده اند. پژوهش در پزشکی. 1380 [cited 2021July27];25(2):47-53. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=13928



IEEE : کپی

موسوی نسب، س.، غضنفری، ش.، توکلی کازرونی، ع.، ارسلان زاده، ر.، 1380. بررسی نگرش اساتیدی که بین سالهای 1372 الی 1375 در سه کارگاه آموزشی اصول و برنامه ریزی آموزشی, روشهای آموزش و ارزشیابی مرکز توسعه آموزش پزشکی شیراز شرکت کرده اند. پژوهش در پزشکی, [online] 25(2), pp.47-53. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=13928.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 129 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی