برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مطالعه تجربي بررسي ميزان تاثير آموزش به شيوه فراشناختي بر عملکرد تحصيلي و آگاهي هاي فراشناختي دانش آموزان در برنامه درسي علوم دوره راهنمايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
 
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر، بررسي تجربي ميزان تاثير آموزش به شيوه فراشناختي بر عملکرد تحصيلي و آگاهي هاي فراشناختي دانش آموزان در درس علوم دوره راهنمايي بود. بدين منظور،از ميان 8271 نفر جامعه آماري، تعداد 8 کلاس شامل 228 نفر از دانش آموزان پايه سوم دوره راهنمايي ناحيه 4 آموزش و پرورش شهر شيراز به روش تصادفي خوشه اي انتخاب و در گروه هاي آزمايشي (تعداد 111) و گواه (تعداد 117) قرار داده شدند. ابزار جمع آوري اطلاعات، پرسشنامه بررسي آگاهي هاي فراشناختي و آزمون پيشرفت تحصيلي بود که در جامعه آماري اعتباريابي شد. يافته ها نشان داد که ميانگين نمرات پيشرفت تحصيلي و ميزان آگاهي هاي فراشناختي گروه آزمايشي به شکل معناداري از گروه گواه بيشتر بود (p<0.001) بين عملکرد تحصيلي گروه آزمايشي و گروه گواه با توجه به جنسيت آنها تفاوت معناداري وجود نداشت. اما بين آگاهي هاي فراشناختي فراگيران با توجه به جنسيت آنها تفاوت معنادار بود (p<0.001). همچنين بين ميانگين نمرات گروه آزمايشي و گواه در سوالات فراشناختي و سوالات استنباطي تفاوت معناداري وجود داشت (p<0.001) اما در مورد سوالات حافظه اي اين تفاوت معنادار نبود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 143
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی