برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه سبک هاي يادگيري دانشجويان پرستاري دانشکده پرستاري رازي کرمان در سال 1387

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه پرستاری، میدان ابن سینا، دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: محققان معتقدند كه اگر سبک يادگيري فرد با رشته ‌اي كه در آن تحصيل مي ‌كند و يا حرفه ‌اي كه در آن كار مي ‌كند همخوان نباشد، شخص يا از آن رشته تحصيلي انصراف داده و يا اين موضوع منجر به نارضايتي وي نسبت به رشته تحصيلي مي ‌شود. اين مطالعه با هدف مقايسه سبک هاي يادگيري دانشجويان پرستاري دانشكده پرستاري رازي كرمان در سال 1387 صورت گرفت.
روش كار: در اين مطالعه مقطعي در سال 1387 از تمام دانشجويان پرستاري در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشكده پرستاري رازي دانشگاه علوم پزشکي كرمان (148 نفر) خواسته شد تا پرسشنامه 12 سوالي سبک هاي يادگيري كلب (نسخه
3.1) را تكميل نمايند. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از آمار توصيفي و استنباطي انجام گرفت.
يافته ها: از بين تمامي دانشجويان شركت كننده
%87.8 در مقطع كارشناسي و %12.2 در مقطع كارشناسي ارشد بودند. نتايج اين مطالعه نشان داد كه بيشترين فراواني (%48.5) سبک هاي يادگيري دانشجويان مقطع كارشناسي سبک يادگيري جذب كننده و در دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد بيشترين فراواني (%44.4) مربوط به سبک يادگيري همگرا بود. نتايج اين مطالعه نشان داد كه سبک يادگيري دانشجويان پرستاري در مقطع کارشناسي با کارشناسي ارشد متفاوت مي باشد (P<0.05).
نتيجه گيري: از آنجايي كه پرستاري رشته اي است كه با انسان ها تعامل و ارتباط دارد، توجه به سبک يادگيري دانشجويان اين رشته از طرف اساتيد اين رشته سبب رفع نيازهاي بيماران و ارتقاي سلامت جامعه مي ‌شود. با توجه به نتايج اين مطالعه توصيه مي ‌شود اساتيد اين رشته با توجه به مقطع تحصيلي دانشجويان از روش هاي تدريس متناسب با سبک هاي يادگيري آنها استفاده نمايند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عباس زاده، ع.، و جمشیدی، ن.، و نجفی کلیانی، م. (1390). مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری رازی کرمان در سال 1387. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), 8(2), 195-199. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=138067



Vancouver : کپی

عباس زاده عباس، جمشیدی ناهید، نجفی کلیانی مجید. مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری رازی کرمان در سال 1387. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION). 1390 [cited 2021July24];8(2):195-199. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=138067



IEEE : کپی

عباس زاده، ع.، جمشیدی، ن.، نجفی کلیانی، م.، 1390. مقایسه سبک های یادگیری دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری رازی کرمان در سال 1387. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), [online] 8(2), pp.195-199. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=138067.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 114 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی