نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1390 , دوره  3 , شماره  10 ; از صفحه 153 تا صفحه 174 .
 
عنوان مقاله: 

جنبه تعليمي هزل در مثنوي مولوي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بروجرد
 
چکیده: 
مولانا جلال الدين محمد مولوي از عارفان و بزرگان اين مرز و بوم است. وي کتاب گران سنگ مثنوي را براي آموزش و تعليم مريدان و ديگر خوانندگان خويش به نظم درآورده است، ليکن در اين کتاب، به ظاهر با زننده ترين هزل ها و کلمات سست روبرو مي شويم و همين، سبب شده بسياري از محققان وي را سرزنش کنند و مدعي شوند که مولوي مجاز به آوردن چنين هزل ها و کلماتي نبوده است.در اين جستار تلاش مي کنيم ابتدا طنز و هزل را از ديدگاه برخي صاحب نظران تعريف کنيم و سپس اين نکته را باز کنيم که مولانا جلال الدين بلخي منحصرا در جهت تعليم و آموزش نکته هاي عالي اخلاقي و عرفاني سود جسته است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ساکی، م. (1390). جنبه تعلیمی هزل در مثنوی مولوی. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی), 3(10), 153-174. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135717



Vancouver : کپی

ساکی محمدرضا. جنبه تعلیمی هزل در مثنوی مولوی. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی). 1390 [cited 2022August19];3(10):153-174. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135717



IEEE : کپی

ساکی، م.، 1390. جنبه تعلیمی هزل در مثنوی مولوی. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی), [online] 3(10), pp.153-174. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135717.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 179 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی