برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اولويت ‌بندي نيازهاي آموزشي اعضاي هيات ‌علمي پايه دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: شناسايي نيازهاي آموزشي، گامي مهم در برنامه ريزي جهت برنامه‌ هاي رشد اعضاي هيات ‌علمي بوده و نقش مهمي در ارتقاي کيفيت آموزش دارد. هدف اين مطالعه تعيين نيازهاي آموزشي و اولويت ‌بندي اين نيازها در اعضاي هيات ‌علمي پايه دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان بود.
روش ‌ها: در مطالعه توصيفي، ابتدا با استفاده از شاخص ‌هاي به دست آمده از نظرسنجي، مرور متون و مطالعات داخلي و خارجي مشابه و دستورالعمل شش حيطه ‌اي شرح وظايف اعضاي هيات علمي، پرسشنامه ‌اي تنظيم گرديد. پرسشنامه براي کليه اعضاي هيات ‌علمي پايه دانشکده پزشکي (70 نفر) ارسال شد. اهميت نياز آموزشي با نمره 1 تا 20 مشخص گرديده بود. داده ‌ها با استفاده از نرم ‌افزار
SPSS تجزيه و تحليل شد و به منظور توصيف داده‌ ها از شاخص هاي آماري ميانگين و انحراف معيار استفاده گرديد.
نتايج: حيطه هاي مختلف نياز آموزشي به ترتيب: فعاليت هاي اجرايي و مديريتي، حيطه توسعه فردي، پژوهش، آموزش، فعاليت هاي تخصصي خارج از دانشگاه و خدمات درماني و ارتقاي سلامت اولويت بندي گرديد.
نتيجه‌ گيري: اعضاي هيات ‌علمي به هر شش حيطه اصلي، به ويژه حيطه فعاليت ‌هاي اجرايي و مديريتي نياز آموزشي دارند. حيطه آموزش به صورت شايسته و درخور، مورد توجه قرار نگرفته است. پيشنهاد مي‌ گردد براي برنامه ‌ريزي اهميت و وزن هر شش حيطه به صورت استاندارد مشخص شود
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آویژگان، م.، و کرم علیان، ح.، و زندی، ب.، و عشوریون، و.، و چنگیز، ط. (1389). اولویت ‌بندی نیازهای آموزشی اعضای هیات ‌علمی پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)), 735-746. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135542



Vancouver : کپی

آویژگان مریم، کرم علیان حسن، زندی بهمن، عشوریون وحید، چنگیز طاهره. اولویت ‌بندی نیازهای آموزشی اعضای هیات ‌علمی پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389 [cited 2021October24];10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):735-746. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135542



IEEE : کپی

آویژگان، م.، کرم علیان، ح.، زندی، ب.، عشوریون، و.، چنگیز، ط.، 1389. اولویت ‌بندی نیازهای آموزشی اعضای هیات ‌علمی پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)), pp.735-746. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135542.



 

 
بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی