برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

استفاده از روش يادگيري بر پايه مساله در آموزش پرستاري: مقاله مروري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: سيستم خدمات بهداشتي درماني نيازمند پرستاران واجد مهارت‌‌‌ هاي حل مساله و تفکر خلاق است. بنابراين جهت آموزش پرستاري بايد از روش ‌‌‌هايي استفاده شود که اين مهارت‌ ها را در دانشجويان پرورش دهد. اين مساله موجب توجه به روش يادگيري بر پايه مساله در آموزش پرستاري شده است. اين مطالعه با هدف بررسي اثر استفاده از روش يادگيري بر پايه مساله در آموزش پرستاري با مرور مطالعات مرتبط انجام شد.
روش ‌ها: در اين مطالعه با استفاده از کلمات کليدي يادگيري بر پايه مساله، آموزش پرستاري، محيط باليني تمام مطالعات مرتبط از سال 2000 تا 2010 با جستجو در مدلاين، proquest و ovid انتخاب شدند. سپس مطالعات از نظر رعايت گام هاي يادگيري بر پايه مساله بررسي شدند که 18 مطالعه مرتبط انتخاب شد.
نتايج: مطالعات بررسي شده از اثرات مثبت يادگيري بر پايه مساله در آموزش باليني و نظري پرستاري حمايت نمودند. نتايج اين مطالعات حاکي از اثرات مثبت يادگيري بر پايه مساله بر ارتقا يادگيري و مهارت‌ هايي نظير تفکر انتقادي و حل تعارض بود.
نتيجه گيري: با توجه به نتايج مطالعات بررسي شده توصيه مي شود که اساتيد دروس نظري و باليني از اين روش جهت تدريس استفاده کنند. همچنين مسوولين دانشکده هاي پرستاري بايد شرايط انجام اين روش تدريس را فراهم کنند
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

ابوالحسنی، ش.، و حقانی، ف. (1389). استفاده از روش یادگیری بر پایه مساله در آموزش پرستاری: مقاله مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)), 699-706. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135531



Vancouver : کپی

ابوالحسنی شهلا، حقانی فریبا. استفاده از روش یادگیری بر پایه مساله در آموزش پرستاری: مقاله مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1389 [cited 2021April20];10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):699-706. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135531



IEEE : کپی

ابوالحسنی، ش.، حقانی، ف.، 1389. استفاده از روش یادگیری بر پایه مساله در آموزش پرستاری: مقاله مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)), pp.699-706. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135531.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 64 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی