4 SID.ir | طراحي الگوي مديريت بازاريابي فرهنگي با رويکرد توسعه فرهنگي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي الگوي مديريت بازاريابي فرهنگي با رويکرد توسعه فرهنگي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاداسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
 
چکیده: 

اين مقاله در صدد ارايه الگويي مناسب براي مديريت بازاريابي فرهنگي با رويکرد توسعه فرهنگي است. در ابتدا ضرورت مديريت و مهندسي فرهنگي در عصري که شاهد جهاني شدن و رقابت تنگاتنگ فرهنگ ها هستيم، با ابزارهاي نوين و اثربخش، مورد تاکيد قرار گرفته و در اين رابطه مديريت بازاريابي فرهنگي، بعنوان کارآمدترين ابزار، معرفي شده است. درادامه، ديدگاههاي ناقص سازمان هاي فرهنگي در مورد بازاريابي، مورد تحليل قرارگرفته و از ديدگاه محققان، چگونگي توسعه مفهوم بازاريابي در سازمان هاي فرهنگي تشريح گرديده است. همچنين به اين موضوع پرداخته شده است که در مباحث نوين فرهنگي از جمله در نظريه چرخش فرهنگي، بازاريابي، بعنوان سرآغاز استيلاي فرهنگ بر اقتصاد تلقي مي شود و بدين لحاظ امروزه پارادايم اقتصاد فرهنگ، تبديل به پارادايم نويني تحت عنوان اقتصاد فرهنگي شده است. در پايان، مديريت بازاريابي فرهنگي، مترادف با مديريت تقاضاهاي فرهنگي محسوب شده و ابعاد مختلف مديريت بازاريابي فرهنگي تبيين گرديده و در نهايت الگويي راهبردي براي مديريت بازاريابي فرهنگي ارايه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 314
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی