برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 11 تا صفحه 15 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تاثير روش هاي تدريس بر رضايت، اضطراب و يادگيري دانشجويان پرستاري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* ایران، کاشان، کیلومتر 5 جاده راوند، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دانشکده پرستاری و مامایی، دفتر گروه پرستاری داخلی جراحی، کدپستی: 8715981191
 
چکیده: 

زمينه و هدف: مطالعات نشان داده اند كه روش هاي تدريس معلم - محور، دانشجويان را غيرفعال نموده و تفكر استفاده، توان تصميم گيري و ابراز وجود آنها را کاسته و بازده آموزشي لازم را ندارند. در تحقيق حاضر آثار سه روش «سخنراني استاد»، «پرسش و پاسخ» و «تدريس توسط دانشجو» بر ميزان رضايت، اضطراب و يادگيري و پذيرش اين روش ها مقايسه شد.
روش: مطالعه به صورت نيمه تجربي روي 40 دانشجوي پرستاري انجام شد. درس داخلي جراحي دو به سه بخش تقسيم و به ترتيب به روش سخنراني توسط استاد، پرسش و پاسخ، و تدريس توسط دانشجو، تدريس شد. در ابتداي هر روش، اضطراب و در پايان هر بخش رضايت و ميزان يادگيري دانشجويان بررسي با استفاده از آزمون هاي
t وRepeated measurement ANOVA  در نرم افزار SPSS V.11.5 و تجزيه و تحليل شد.
يافته ها: از واحدهاي پژوهش 21 نفر دختر و 19 نفر پسر بودند و ميانگين سن آنها
23.57±2.06 سال بود. ميانگين رضايت دانشجويان از سخنراني استاد 3.35، از پرسش و پاسخ 3.65 و در تدريس توسط دانشجو 5.10 بود (P=0.0001). سخنراني استاد كمترين و پرسش و پاسخ بيشترين اضطراب را ايجاد كرد و اضطراب حاصل از تدريس توسط دانشجو در حد متوسط بود. ميانگين نمرات امتحاني دانشجويان در سخنراني استاد 12.62، در پرسش و پاسخ 14.80 و در روش تدريس توسط دانشجو 15.10 بود که با يکديگر تفاوت معني دار داشتند (P=0.0001).
نتيجه گيري: دخالت دادن دانشجو در تدريس با رضايت و يادگيري بيشتري براي دانشجو همراه است. بنابراين، مشارکت دادن دانشجويان در فعاليت هاي تدريس پيشنهاد مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ادیب حاج باقری، م.، و افاضل، م. (1). مقایسه تاثیر روش های تدریس بر رضایت, اضطراب و یادگیری دانشجویان پرستاری. مجازی, 1(1), 11-15. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135476



Vancouver : کپی

ادیب حاج باقری محسن، افاضل محمدرضا. مقایسه تاثیر روش های تدریس بر رضایت, اضطراب و یادگیری دانشجویان پرستاری. مجازی. 1 [cited 2021September22];1(1):11-15. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135476



IEEE : کپی

ادیب حاج باقری، م.، افاضل، م.، 1. مقایسه تاثیر روش های تدریس بر رضایت, اضطراب و یادگیری دانشجویان پرستاری. مجازی, [online] 1(1), pp.11-15. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=135476.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 233 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی