برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  5 , شماره  14 ; از صفحه 103 تا صفحه 119 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير وفاداري به برند بر ارزش ويژه برند بانک از ديدگاه مشتريان کارت الکترونيکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی
 
چکیده: 

يک برند مکانيسمي است که سازمان ها را در جهت رسيدن به مزيت رقابتي ياري مي نمايند. ارزش ويژه برند که از سال 1980 تبديل به يک مفهوم مهم در بازاريابي شد، ارزش افزوده اي است که به واسطه نام برند براي سازمان ايجاد مي شود. ارزش ويژه برند مبتني بر مشتري يک ساختار چند بعدي است که شامل جنبه هاي نگرشي و رفتاري مي باشد. در اين پژوهش، با در نظر گرفتن مدل آکر ابتدا تاثير وفاداري به برند (بعد رفتاري) بر ارزش ويژه برند مورد بررسي قرار گرفت. از آن جايي که وفاداري به برند مي تواند تحت تاثير سه بعد ديگر مدل (کيفيت ادراک شده، آگاهي از برند و تداعي برند) ايجاد شود، در مرحله بعدي سه عامل مذکور، به عنوان عوامل موثر بر وفاداري مورد مطالعه قرار گرفتند و سپس تاثير آن ها بر ارزش ويژه برند بررسي شده است. براي تجزيه و تحليل داده ها و آزمون فرضيه ها از روش مدل سازي معادلات ساختاري استفاده گرديده است. نتايج اين پژوهش نشان مي دهد که وفاداري، آگاهي و کيفيت بر ارزش ويژه برند تاثير دارند و آگاهي از برند نيز از عوامل موثر بر وفاداري مشتريان به برند مي باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

گیلانی نیا، ش.، و موسویان، س. (1389). تاثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی. مدیریت صنعتی, 5(14), 103-119. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=134792



Vancouver : کپی

گیلانی نیا شهرام، موسویان سیدجواد. تاثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی. مدیریت صنعتی. 1389 [cited 2021May13];5(14):103-119. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=134792



IEEE : کپی

گیلانی نیا، ش.، موسویان، س.، 1389. تاثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی. مدیریت صنعتی, [online] 5(14), pp.103-119. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=134792.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 733 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی