برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

جايگاه مفاهيم فلسفي در ادبيات داستاني کودک ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف يافتن مفاهيم هستي شناسي، معرفت شناسي و ارزش شناسي، در داستان هاي کودکان انجام شده است. نمونه ورد بررسي 41 داستان برگزيده کودکان است که از سوي کانون پرورش فکري کودک و نوجوان انتشار يافته است. تحليل اين آثار نشان داد که از ميان مفاهيم فلسفي مطرح شده در داستان هاي برگزيده، 49% به حوزه هستي شناسي، 39% به حوزه ارزش شناسي و 12% به حوزه معرفت شناسي اختصاص داشته است. يافته هاي کلي پژوهش در ارتباط با نحوه پرداختن به مفاهيم نشان مي دهد که در هيچ يک از حوزه ها، پرداختن به مفاهيم طرح شده در داستان هاي برگزيده از سوي نويسندگان ادبيات داستاني به گونه اي نبوده است که برانگيزنده قدرت تفکر و تامل در مخاطبان خود باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 123
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی