مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهش هاي حسابداري مالي و حسابرسي (پژوهشنامه حسابداري مالي و حسابرسي) اطلاعات شماره: بهار 1388 , دوره 1 , شماره 1 ; از صفحه 97 تا صفحه 106 . عنوان مقاله: گزينش دانش آموزان خلاق در مقطع متوسطه منشا تحول آفريني آتي در حرفه حسابداري نویسندگان: حاجيها زهره آدرس: چکیده: در سال هاي اخير با توجه به بازار کار مطلوب و موقعيت حرفه اي رشته حسابداري دانشجويان رشته حسابداري با پيشينه تحصيلي متفاوتي در دوره دبيرستان وارد اين رشته تحصيلي در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي شده اند. برخي از دانشجويان داراي ديپلم هنرستان و فارغ التحصيل رشته حسابداري بوده و داراي پيشينه اي از آموزش قبلي در حسابداري هستند و گروه ديگر از دبيرستان ها با ديپلم غير حسابداري فارغ التحصيل شده ،وارد اين رشته در دانشگاه مي شوند. پيشرفت تحصيلي اين دانشجويان در رشته حسابداري در دانشگاه ها متفاوت است .از اين رو اين تحقيق در حوزه آموزش رشته حسابداري، به بررسي تفاوت پيشينه تحصيلي حسابداري در مقطع متوسطه (به خصوص ديپلم حسابداري و رياضي فيزيک) بر موفقيت تحصيلي دانشجويان رشته حسابداري در دانشگاه پرداخته است. جامعه آماري دانشجويان رشته حسابداري در مقطع کارداني و کارشناسي در 7 واحد دانشگاهي و نمونه تحقيق به روش نمونه گيري غير احتمالي و حجم نمونه 290 نفر مي باشد. نتايج نشان مي دهد که پيشرفت تحصيلي دانشجويان رشته حسابداري در دانشگاه در دو گروه دانشجويان با پيشينه تحصيلي حسابداري در هنرستان و دانشجويان با پيشينه تحصيلي غير حسابداري در دبيرستان تفاوت معناداري ندارد. به عبارت ديگر دانشجوياني که با ديپلم حسابداري وارد دانشگاه مي گردند داراي عملکرد بهتري نسبت به ساير دانشجويان نيستند. در حاليکه عملکرد دانشجوياني که با ديپلم رياضي _فيزيک وارد رشته حسابداري شده اند نسبت به ساير رشته ها تفاوت معناداري داشته به عبارت ديگر آنها نسبت به سايرين عملکرد بهتري داشتند. اين مساله لزوم تجديد نظر جدي در گزينش دانش آموزاني را در رشته حسابداري که داراي استعدادهاي کمي و رياضي بوده و پيش زمينه تفکر خلاق داشته باشند را تاکيد مي کند. از سوي ديگر حرفه حسابداري نيز بايد توجهي بيش از پيش به مقطع متوسطه رشته حسابداري داشته باشد. کلید واژه: مقطع تحصيلي متوسطه(Q3)آموزش رشته حسابداري(Q3)حرفه حسابداري(Q2)رشته تحصيلي رياضي فيزيک(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: محاسبات تغيير: 30 سال پژوهش تاريخي حسابداريشناسايي عوامل موثر بر موفقيت دانشجويان رشته حسابداري در دروس حسابداري پيشرفتهموانع پيشرفت آموزش حسابداري در ايراناستانداردهاي حسابداري مبتني بر قواعد و استفاده نامناسب از اصول حسابداريآموزش اخلاق حسابداري در دوره کارشناسي مقالات همایشی مرتبط: نگاهی به تحقیقات حسابداری مدیریت و ارزیابی تحولات حسابداری مدیریتنقش فن آوری در حسابداری و حسابداری آنلاینحسابداری ذهنی اعتقادیتحقیقات تفسیری در حسابداریچارچوب تئوریک حسابداری و سیستم های حسابداری با نگرش اسلامی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 147 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی