برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1388 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 97 تا صفحه 106 .
 
عنوان مقاله: 

گزينش دانش آموزان خلاق در مقطع متوسطه منشا تحول آفريني آتي در حرفه حسابداري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در سال هاي اخير با توجه به بازار کار مطلوب و موقعيت حرفه اي رشته حسابداري دانشجويان رشته حسابداري با پيشينه تحصيلي متفاوتي در دوره دبيرستان وارد اين رشته تحصيلي در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي شده اند. برخي از دانشجويان داراي ديپلم هنرستان و فارغ التحصيل رشته حسابداري بوده و داراي پيشينه اي از آموزش قبلي در حسابداري هستند و گروه ديگر از دبيرستان ها با ديپلم غير حسابداري فارغ التحصيل شده ،وارد اين رشته در دانشگاه مي شوند. پيشرفت تحصيلي اين دانشجويان در رشته حسابداري در دانشگاه ها متفاوت است .از اين رو اين تحقيق در حوزه آموزش رشته حسابداري، به بررسي تفاوت پيشينه تحصيلي حسابداري در مقطع متوسطه (به خصوص ديپلم حسابداري و رياضي فيزيک) بر موفقيت تحصيلي دانشجويان رشته حسابداري در دانشگاه پرداخته است. جامعه آماري دانشجويان رشته حسابداري در مقطع کارداني و کارشناسي در 7 واحد دانشگاهي و نمونه تحقيق به روش نمونه گيري غير احتمالي و حجم نمونه 290 نفر مي باشد. نتايج نشان مي دهد که پيشرفت تحصيلي دانشجويان رشته حسابداري در دانشگاه در دو گروه دانشجويان با پيشينه تحصيلي حسابداري در هنرستان و دانشجويان با پيشينه تحصيلي غير حسابداري در دبيرستان تفاوت معناداري ندارد. به عبارت ديگر دانشجوياني که با ديپلم حسابداري وارد دانشگاه مي گردند داراي عملکرد بهتري نسبت به ساير دانشجويان نيستند. در حاليکه عملکرد دانشجوياني که با ديپلم رياضي _فيزيک وارد رشته حسابداري شده اند نسبت به ساير رشته ها تفاوت معناداري داشته به عبارت ديگر آنها نسبت به سايرين عملکرد بهتري داشتند. اين مساله لزوم تجديد نظر جدي در گزينش دانش آموزاني را در رشته حسابداري که داراي استعدادهاي کمي و رياضي بوده و پيش زمينه تفکر خلاق داشته باشند را تاکيد مي کند. از سوي ديگر حرفه حسابداري نيز بايد توجهي بيش از پيش به مقطع متوسطه رشته حسابداري داشته باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 147
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی