برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان معتاد به بازي هاي رايانه اي و دانش آموزان عادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: هدف اين پژوهش، بررسي و مقايسه مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان معتاد به بازي هاي رايانه اي و دانش آموزان عادي بود. متغير وابسته پژوهش حاضر مهارت هاي اجتماعي بود.
روش ها: جامعه آماري پژوهش شامل کليه دانش آموزان مقطع دوم راهنمايي مدارس دولتي شهر اصفهان بود که در سال تحصيلي 89-1388 مشغول به تحصيل بودند. حجم نمونه پژوهش 564 نفر بود که با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي انتخاب شدند. ابزارهاي اندازه گيري، پرسش نامه اعتياد به بازي هاي رايانه اي و پرسش نامه مهارت هاي اجتماعي
The Teenage Inventory of Social Skills) يا (TISS بود.
يافته ها: پژوهش نشان داد که بين مهارت هاي اجتماعي دانش آموزاني که به بازي هاي رايانه اي اعتياد دارند با دانش آموزان عادي به طور کلي از نظر آماري تفاوت معني داري وجود دارد. همچنين نتايج به دست آمده نشان داد که دانش آموزان عادي نسبت به دانش آموزاني که به بازي هاي رايانه اي اعتياد دارند از مهارت هاي اجتماعي سطح بالايي برخوردار مي باشند.
نتيجه گيري: همان گونه که نتايج پژوهش حاضر نشان داد اعتياد به بازي هاي رايانه اي بر کم و کيف مهارت هاي اجتماعي تاثيرگذار است؛ به عبارت ديگر، با افزايش اعتياد به بازي هاي رايانه اي، مهارت هاي اجتماعي کمتر مي شود و افرادي که به بازي هاي رايانه اي اعتياد دارند، از مهارت هاي اجتماعي کمتري برخوردار مي باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زمانی، ع.، و خردمند، ع.، و چشمی، م.، و عابدی، ا.، و هدایتی، ن. (1389). مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان معتاد به بازی های رایانه ای و دانش آموزان عادی. اعتیاد و سلامت (ADDICTION AND HEALTH), 2(3-4), 59-65. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=134026



Vancouver : کپی

زمانی عشرت، خردمند علی، چشمی ملیحه، عابدی احمد، هدایتی نسیم. مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان معتاد به بازی های رایانه ای و دانش آموزان عادی. اعتیاد و سلامت (ADDICTION AND HEALTH). 1389 [cited 2021May16];2(3-4):59-65. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=134026



IEEE : کپی

زمانی، ع.، خردمند، ع.، چشمی، م.، عابدی، ا.، هدایتی، ن.، 1389. مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان معتاد به بازی های رایانه ای و دانش آموزان عادی. اعتیاد و سلامت (ADDICTION AND HEALTH), [online] 2(3-4), pp.59-65. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=134026.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 182 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی