برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1389 , دوره  6 , شماره  1 ; از صفحه 95 تا صفحه 105 .
 
عنوان مقاله: 

شکاف کيفيت خدمات بهداشتي اوليه ارايه شده در مراکز بهداشتي درماني شهر اصفهان از ديدگاه مادران مراجعه کننده به اين مراکز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: شکاف کيفيت خدمات، فاصله بين ادراکات و انتظارات مشتريان از خدمات ارايه شده مي باشد. گام اساسي در حذف اين شکاف، شناسايي ادراکات و انتظارات مشتريان از کيفيت خدمات ارايه شده مي باشد. هدف از اين مطالعه نيز تعيين ديدگاه زنان از شکاف کيفيت خدمات بهداشتي اوليه در مراکز بهداشتي درماني شهر اصفهان بوده است.
روش ها: اين مطالعه به صورت مقطعي انجام شد و جمعيت مورد مطالعه آن، زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتي درماني شهري اصفهان بودند. حجم نمونه 1280 نفر بوده و براي جمع آوري اطلاعات نيز از ابزار
Service Quality استفاده شد که شامل ابعاد ملموس، اطمينان، پاسخ گويي، تضمين و همدلي در نحوه ارايه خدمت است. اطلاعات به دست آمده با استفاده از آزمون تي و کاي اسکوير مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.
يافته ها: نتايج نشان داد که در هر 5 بعد کيفيت خدمات، زنان اختلاف نظر دارند. کمترين ميانگين اختلاف کيفيت (
11.08-) در بعد تضمين و بيشترين ميانگين اختلاف کيفيت (14.41-) در بعد ملموس به دست آمد و تفاوت مشاهده شده بين اختلاف نظر زنان در مورد کيفيت خدمات در هر 5 بعد معني دار بود (.(P<0.05
نتيجه گيري: اختلاف منفي، بيانگر اين است که انتظارات خدمت گيرندگان فراتر از ادراکات آن ها از وضعيت موجود بوده و هنوز فضاي زيادي براي بهبودي و اصلاح به منظور نيل به رضايت مشتريان و ارايه خدمات بهداشتي درماني مطلوب وجود دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شریفی، غ.، و شمسی، م.، و پیرزاده، آ.، و دانشورفرزانگان، پ. (1389). شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان از دیدگاه مادران مراجعه کننده به این مراکز. تحقیقات نظام سلامت, 6(1), 95-105. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=133121



Vancouver : کپی

شریفی غلامرضا، شمسی محسن، پیرزاده آسیه، دانشورفرزانگان پروین. شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان از دیدگاه مادران مراجعه کننده به این مراکز. تحقیقات نظام سلامت. 1389 [cited 2021October28];6(1):95-105. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=133121



IEEE : کپی

شریفی، غ.، شمسی، م.، پیرزاده، آ.، دانشورفرزانگان، پ.، 1389. شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی درمانی شهر اصفهان از دیدگاه مادران مراجعه کننده به این مراکز. تحقیقات نظام سلامت, [online] 6(1), pp.95-105. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=133121.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 155 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی