برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1389 , دوره  - , شماره  50 ; از صفحه 171 تا صفحه 205 .
 
عنوان مقاله: 

كارورزي يادگيرنده محور؛ تطبيق روشهاي نوين يادگيري و آموزش در مددكاري اجتماعي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 
چکیده: 

نظريه رشد شناختي ويگوتسكي كه به نظريه اجتماعي- فرهنگي رشد شهرت دارد، يكي از نظريه هاي سازنده گرايي است كه بر تاثير قابل توجه كنش متقابل ميان يادگيرنده و محيط اجتماعي اش در رشد شناختي تاكيد مي نمايد. از سوي ديگر روش يادگيرنده محوري كه نظريه ويگوتسكي زيربناي تئوري آن را تشكيل مي دهد، مهمترين نوع آموزش مبتني بر نظريه هاي سازنده گرايي شناخته مي شود.
در اين مقاله پس از مرور نظريه سازنده گرايي و روش آموزشي يادگيرنده محور، روش کنوني انجام کارورزي مددکاري اجتماعي در ايران به صورت اجمالي مرور شده است. سپس مدلي براي آموزش دانشجويان مددكاري اجتماعي در محيط کارورزي با تاكيد بر جنبه هاي كاربردي نظريه ويگوتسكي و روش يادگيرنده محور ارايه شده است. در اين مدل چگونگي بكارگيري يادگيري مبتني بر مساله، خودسامان گري، شاگردي شناختي و سنجش تكويني- عملكردي در كارورزي مددكاري اجتماعي تبيين شده است
.
مدل پيشنهادي با مبنا قرار دادن الگوي عمومي آموزشي گيج و برلاينر (1988) فرايند آموزش- يادگيري مددكاران اجتماعي را تشريح مي كند. سنجش آغازين (تعيين ويژگي هاي ورودي يادگيرندگان و گزينش و تدوين هدف هاي آموزشي)، تعيين روشها و فنون آموزشي، انتخاب منابع و مواد آموزشي، تعيين فعاليت ها و تكاليف يادگيري و تعيين روشها و فنون سنجش و ارزشيابي مهمترين مواردي هستند كه در مدل به آنها پرداخته شده است
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

معارف وند، م. (1389). کارورزی یادگیرنده محور؛ تطبیق روشهای نوین یادگیری و آموزش در مددکاری اجتماعی. فصلنامه علوم اجتماعی, -(50), 171-205. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=131567



Vancouver : کپی

معارف وند معصومه. کارورزی یادگیرنده محور؛ تطبیق روشهای نوین یادگیری و آموزش در مددکاری اجتماعی. فصلنامه علوم اجتماعی. 1389 [cited 2021October25];-(50):171-205. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=131567



IEEE : کپی

معارف وند، م.، 1389. کارورزی یادگیرنده محور؛ تطبیق روشهای نوین یادگیری و آموزش در مددکاری اجتماعی. فصلنامه علوم اجتماعی, [online] -(50), pp.171-205. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=131567.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 695 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی