7 SID.ir | بررسي تطبيقي ترجيحات رفتاري کاربران بانکداري الکترونيک و سنتي (مطالعه موردي: بررسي تمايل مشتريان بانک ملت استان سمنان به استفاده از خدمات بانکداري الکترونيک)
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي تطبيقي ترجيحات رفتاري کاربران بانکداري الکترونيک و سنتي (مطالعه موردي: بررسي تمايل مشتريان بانک ملت استان سمنان به استفاده از خدمات بانکداري الکترونيک)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

دگرگوني ‌هاي جهان به واسطه تكنولوژي و فناوري اطلاعات و اينترنت تحول ژرف و عميقي در ارتباطات و فرايند انتقال اطلاعات ايجاد كرده است. تحقيقات محققان امور اقتصادي نشان داده است كه بانک ها با افزايش مشتريان وفادار و تراز اول خويش و ايجاد رضايت موثر در مشتريان به طور بي سابقه اي به سودآوري خود مي افزايند. امروزه اكثر بانک ‌ها با محيطي كاملا پويا روبرو هستند و همه بانک ‌ها چه بزرگ و چه كوچک با توجه به تغييرات برق آسا در موقعيت ‌هاي رقابتي و شرايط حاكم بر بازار، جذب و حفظ مشتريان تجاري را سرلوحه برنامه ‌هاي خويش قرار داده ‌اند در كشور ما و اكثر كشورهاي پيشرفته دنيا، مشتريان به عنوان ركن اصلي تعيين كننده اين رقابت، ارزش بسيار زيادي براي تكنولوژي و سرعت و در درجه بعدي تخصص فني بانک ‌ها قايل هستند.
با توجه به مزاياي آشكار و غيرقابل انكار بانكداري الكترونيک و نقش موثر آن در حوزه ‌هاي مختلف، در اين پژوهش به بررسي تطبيقي ترجيهات رفتاري کاربران سيستم ‌هاي بانکداري الکترونيک و سنتي پرداخته ايم
.
در تحقيق حاضر تمايل کاربران به استفاده از بانکداري الکترونيک به عنوان متغير وابسته و سرعت دستيابي به خدمات بانکداري الکترونيک، شناخت مشتريان از بانكداري الكترونيک، وابستگي بانكداري نوين به شبكه‌ هاي الكترونيكي، تصورات مشتريان درمورد مزاياي به کارگيري بانکداري الکترونيک، به عنوان متغيرهاي وابسته در نظر گرفته شده است. که با استفاده از ابزار پرسشنامه که در سطح شعب بانک ملت استان سمنان بين مشتريان توزيع شد و تعداد 384 پرسشنامه با استفاده از نرم افزار آماري
SPSS و آزمون رتبه‌ اي اسپيرمن مورد بررسي قرار گرفت با استفاده از اين ازمون مشخص شد که تمامي متغيرهاي مستقل رابطه همگن با متغير مستقل موضوع تحقيق دارند.
بدين معني که تحقيق حاضر نشان مي ‌دهد هرچه سرعت دستيابي به بانکداري نوين بيشتر باشد و هرچه شناخت مشتريان از خدمات بانکداري الکترونيک بيشتر باشد و هرچه وابستگي بانکداري نوين به شبکه ‌هاي الکترونيکي بيشتر باشد و هرچه تصورات مشتريان در مورد مزاياي به کارگيري بانکداري الکترونيک بهتر باشد، ميزان تمايل مشتريان به استفاده از بانکداري الکترونيک که همانا هدف مطلوب بانک‌ ها مي ‌باشد، افزايش مي ‌يابد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 303
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی