برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1390 , دوره  8 , شماره  21 ; از صفحه 14 تا صفحه 29 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي ارزش ويژه نام و نشان تجاري و عوامل موثر بر آن از ديدگاه مصرف کننده (ارايه الگوي تحليلي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد فیروزکوه، فیروزکوه، ایران
 
چکیده: 

يكي از با ارزشترين دارايي هاي هر شركت نام و نشان تجاري آن شركت مي باشد. هرچه ارزش نام و نشان تجاري در ذهن مصرف كنندگان بيشتر باشد، شركت مي تواند در سايه آن منافع بيشتري را از مصرف كنندگان كسب كند. ارزش ويژه نام و نشان تجاري يکي از دارايي هايي است که هم ارزش شرکت را حفظ مي کند و هم وفاداري مشتريان را به دنبال خواهد داشت. تحقيق حاضر با عنوان «ارزيابي ارزش ويژه نام و نشان تجاري و عوامل موثر بر آن از ديدگاه مصرف كننده» انجام گرفته است. در اين تحقيق از مدل ارزش ويژه نام و نشان ديويد آكر كه داراي چهار بعد آگاهي، كيفيت درک شده، تداعي ها و وفاداري به نام و نشان تجاري مي باشد، استفاده شده است. جامعه آماري، مصرف كنندگان شكلات در فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند و رفاه بوده است. بر اين اساس چهار فرضيه مطرح شده و از طريق مدل معادلات ساختاري مورد بررسي قرار گرفته است. ابزار مورد استفاده براي انجام اين تحقيق پرسشنامه است. نتايج به دست آمده از تحليل داده هاي گردآوري شده نشان داد كه:
- عامل وفاداري به نام و نشان تجاري به صورت مستقيم بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري تاثير دارد
.
- عامل تداعي نام و نشان تجاري به صورت مستقيم بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري تاثير دارد
.
- عامل كيفيت ادراک شده، به طور غيرمستقيم و از طريق وفاداري بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري اثر مي گذارد
.
- عامل آگاهي از نام و نشان تجاري به طور غيرمستقيم و از طريق وفاداري و تداعي نام و نشان تجاري بر ارزش ويژه نام و نشان تجاري اثر مي گذارد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 456
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی